آستارا - ایرنا - آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی با وجود سرما و بارش برف، با شرکت اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان آستارا برگزار شد.

 فرمانده سپاه ناحیه آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان گفت: سردار دلها جان خود را فدای موفقیت جبهه مقاومت و ارزش‌های راستین دین و نظام جمهوری اسلامی ایران کرد.

سرهنگ جهانبخش آرمان ادامه داد: باید سیره، هدف ها و آرمان‌ های شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی توسط رسانه‌ ها، استادان دانشگاه، مبلغان دینی و روحانیان به نحو مناسب برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود.

وی اظهار کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی بود و باید این امور در بین مردم و مسئولان تقویت شود و داشتن بینش و بصیرت در مواجه با توطئه‌های فرهنگی دشمنان حیاتی است.

فرمانده سپاه آستارا گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری، پشتوانه مردمی و پیشرفت‌ های علمی کشور سبب شده تا ایران به عنوان قدرتی بزرگ در معادلات و مناسبات سیاسی نقش تعیین کننده داشته باشد.

مداحی در سوگ سردار سلیمانی و شهدای مقاومت از بخش های دیگر این آئین بود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.