زنجان - ایرنا - از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزارو ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ ثبت شده که بیشترین موارد در زمینه مشکلات فردی است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: صدای مشاور توسط متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ ارائه خدمات مشاوره‌ای در خصوص مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.

محمد محمدی قیداری افزود: طی مدت یاد شده ۱۷ هزارو ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار شده است.

این مسؤول ادامه داد: مراکز مشاوره بهزیستی در ۲ سطح دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند که  در زمان حاضر شمار کل مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است.

وی اضافه کرد: یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و پنج  دفتر مشاوره دولتی در شهرستان های ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت هستند.

محمدی افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در سه  سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می  گیرد و  در این میان برای کاهش آسیب های اجتماعی، مشاوره یکی از رویکردهای مهم محسوب می شود.

وی اظهار داشت:  ارائه مشاوره یکی ار رویکردهایی است که در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت  هشت صبح تا ۲۰ شب در  ۲ شیفت به شهروندان زنجانی ارائه شده است که در این راستا  تا کنون پل های ارتباطی مناسب با مردم توسط بهزیستی استان ایجاد شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خدمات روانشناختی و مشاوره ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می کند.