تهران- ایرنا- ستاره تازه‌وارد باشگاه دورتموند در سال ۲۰۱۶ مقطعی را به طور آزمایشی در هوفنهایم سپری کرد اما به دلیل ساختار دستمزدی سختگیرانه موجود در این باشگاه برای بازیکنان تیم جوانان، عقد قرارداد با وی محقق نشد.

«ارلینگ هالند» پس از انتقال از سالزبورگ اتریش به دورتموند، در سن ۱۹ سالگی خود را به عنوان یک ستاره حقیقی مطرح کرد و بلافاصله پس از این انتقال در باشگاه بوندسلیگایی تمام رکوردهای مرتبط با گلزنی را شکست.

ستاره نروژی در جریان تنها پنج بازی ۸ گل برای زنبورها به ثمر رسانده که از این تعداد بازی تنها ۲ بار در ترکیب اصلی به میدان رفته و در باقی دیدارها بازیکن جانشین بوده است.

در حال که هالند سرگرم شکستن رکوردهای گلزنی برای دورتموند رده سومی است، هوفنهایم رده هفتمی تنها می‌تواند از دور نظاره‌گر درخشش او بوده و به این فکر کند که چه می‌شد اگر؛ «در سال ۲۰۱۶ هالند ۱۵ ساله یک هفته را با این تیم سپری کرد و مربیان تیم جوانان را تحت تاثیر قرار داد، به طوری که آنان به مقامات باشگاه پیشنهاد دادند که برای خرید هالند که در آن دوره در بایرن توپ می زد، اقدام کنند...»

اما مشکلی در مورد مسائل مالی وجود داشت؛ سیاست باشگاه هوفنهایم در آن مقطع مقرر می‌کرد که تمامی بازیکنان تیم جوانان باشگاه ماهیانه مبلغ یکسانی را معادل ۲ هزار یورو دریافت کنند.

مشاوران و مدیران برنامه هالند بر این باور بودند که این جوان مستعد بیش از این ارزش دارد و پیشنهاد ماهیانه پنج هزار یورو را مطرح کردند؛ پیشنهادی که منجر شد تا هوفنهایم از خیر انتقال هالند بگذرد.

هالند در نهایت به مولده نروژ پیوست و در ۱۵ سالگی نخستین بازی رسمی خود را انجام داد و سپس در سال ۲۰۱۸ و با قراردادی به ارزش هشت میلیون یورو راهی سالزبورگ شد.

او ژانویه سال جاری با ۲۰ میلیون یورو به جمع زنبورهای بوندسلیگا ملحق شد و هم اکنون سالی هشت میلیون یورو درآمد دارد.