نوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید به عدالت آموزشی و گسترش برابر فرصت‌های آموزشی برای دختران و پسران گفت: عدالت آموزشی عامل توسعه و اثربخشی این نهاد در جامعه است.

علی رضا سعدی پور روز شنبه در جلسه شورای اموزش و پرورش شهرستان رامسر با تاکید بر عدالت اموزشی و بهره مندی دانش اموزان مناطق محروم از آموزش برابر افزود: برای این منظور در جریان بررسی های دقیق مقرر شد دانش اموزان دختر پایه نهم در دهستان اشکور و روستاهای شهرهای هم‌جوار که قصد تحصیل در پایه دهم را دارند و به دلیل کمبود امکانات از تحصیل جا ماندند می توانند برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه روزی امیرالمومنین تنکابن مراجعه کنند.

در حال حاضر ۶۲ دانش اموز در دهستان اشکور مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه مثبت دولت و وزارت اموزش و پرورش به عدالت اموزشی یاداور شد: در روزهای اخیر وزارت اموزش و پرورش سرانه بالای ۲۰ میلیون تومان را به بخش آموزشی، تربیتی و غذایی مدارس شبانه روزی اختصاص داده است تا دانش اموزان بازمانده از تحصیل بتوانند در این مدارس مشغول تحصیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عدالت اموزشی را در دو بخش افقی و عمودی معرفی کرد و توضیح داد: عدالت افقی به معنای ایجاد فضا، تجهیزات و منابع انسانی اموزشی برابر در شهر و روستا است در حالیکه عدالت اموزشی عمودی در نظر گرفتن تفاوت های مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است .

فروش املاک اموزش و پرورش درست نیست

سعدی پور با اشاره به فروش املاک و مدارس مازاد نیاز در شهرستان رامسر گفت : شخصا به فروش فضاهای اموزشی و مدارس اعتقاد ندارم، زیرا دیدگاه ما در حفظ این فضا بر اساس اینده نگری و برنامه ریزی برای سال های اینده است، خواهیم دید در اینده به این فضاها نیاز داریم و وزارت اموزش پرورش باید اینها را در اینده خریداری کند.

بنابراین می توان به شیوه هایی مختلف در بحث گردشگری و بوم گردی از این فضاها استفاده کرد تا  ضمن حفظ ان درامد پایداری نیز برای این نهاد به همراه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به فروش یک مدرسه با مبلغ ۲۷۵ میلیون تومان در سنوات گذشته افزود: این پول به حساب وازرت اموزش وپرورش واریز شد اما به حساب اموزش وپرورش رامسر واریز نشد که برای دریافت ان رایزنی هایی را انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت فضاهای اموزشی استاندارد به عنوان بستر مناسبی برای ارتقای کیفیت اموزشی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد فضاهای اموزش و پرورش استان تخریبی است که باید در جریان رایزنی ها با وزارت اموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز که بازوان مدرسه سازی و جهاد در این راه هستند این مشکلات برطرف شود.

سعدی پور  همچنین کمک شهرداری ها به اموزش و پرورش تحت عنوان تبصره ۹ بند  “د “قانون بودجه سال ۹۶ را یکی از منابع پایدار درامد برای اموزش و پرورش دانست ، افزود :طی ۳ سال کذشته این بند ابتر مانده و  از برنامه های من در اداره کل پیگیری جدی این تبصره  با هدف ایجاد فضاهای جدید و بستر اموزشی و تبدیل به احسن های جدید است .

حذف کتاب های آموزشی 

وی به حذف کتاب های اموزشی و نشریات اجباری برای اولیا تاکید کرد وافزود : توزیع این کتاب ها به دلیل هزینه مالی برای اولیا نگران کننده است به همین منظور شیوه ها و فنون جدید برای اموزش را در دستور کار داریم ضمن اینکه  اموزش والدین و ارتباط انها با معلم ها با  تقویت هم اندیشی صورت می گیرد. 

او فعالیت های اموزش و پرورش را نیازمند حریان سازی دانست وافزود:  تکالیف باید به صورت هدفمند باشد به گونه ای که کمترین تکلیف  با بیشترین بازدهی را برای دانش اموز در نظر بگیریم و تمام وقت دانش اموز  با حفظ مباحث درسی نگذرد.