تهران - ایرنا - رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی در دیدار با «محمدجواد ظریف»، همکاری‌های بشردوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی در سوریه، یمن و لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روز شنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رییس دستگاه دیپلماسی امروز(شنبه) با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رییس گروه مردم در پارلمان اروپایی و وزیران خارجه اوکراین و ژاپن و اسپانیا دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان در حاشیه کنفرانس مونیخ با یکدیگر دیدرا و درباره اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا و تعهدات اروپا در قبال برجام گفت وگو کردند.
این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته نیز دیدارهای متعددی با مقامات حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ داشت.
«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار وزیر امور خارجه ایران با محمدجواد ظریف دیدار و در خصوص موضوعات موردعلاقه گفت وگو کردند.
همچنین ظریف و وانگ‌یی همتای چینی وی در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد  سلیمانی و هواپیمای اوکراینی  گفت وگو و تبادل نظر کردند.
ظریف در این دیدار  از مدیریت چین در خصوص مقابله با ویروس کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.
وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری‌های ایران در این  زمینه  تشکر و قدردانی کرد.
دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد)  گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ بود.