تهران – ایرنا – صنعت بازاریابی دیجیتال در چین که تحت سلطه بازاریابی آنلاین قرار دارد کمترین تاثیر را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته و به رشد خود ادامه داده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز چین ، تقاضای تبلیغات آنلاین در بخش‌هایی مانند بازی‌ها ،‌ ویدئوهای کوتاه و آموزش آنلاین در چین به شدت افزایش یافته است. به علت تعطیلی اماکن تفریحی عمومی در جریان تعطیلات سال نو امسال در چین ، بازی‌ها ، ویدئوهای کوتاه و سایر محصولات آنلاین به انتخاب اول سرگرمی برای مردم چین تبدیل شده که این مساله افزایش تبلیغات آنلاین برای این بخش‌ها را موجب شده است.

در زمینه آموزش ، دانشگاه‌ها ، مدارس و کودکستان‌ها در سراسر این کشور آغاز ترم بهار را به تاخیر انداخته‌اند و در این شرایط درس خواندن در خانه موجب رشد آموزش مجازی آنلاین را در پی داشته و به همین علت تبلیغات دیجیتال برای آموزش‌های مجازی هم به میزان زیادی افزایش یافته است.

این در حالی است که تبلیغات سنتی بخصوص در بخش‌های خرده‌فروشی ، تهیه غذا ، فیلم و تلویزیون کاهش یافته و برخی شرکت‌های تبلیغاتی در چین برای کاهش زیان ناشی از این مساله ، بازاریابی آنلاین خود را افزایش داده‌اند.

بر اساس این گزارش ، انتظار می‌رود که بسیاری از شرکت‌ها و "برند"ها پس از شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه تبلیغات انجام دهند تا از این طریق زیان‌های متحمل شده در نیمه اول سال را تا حدی جبران کنند.