تهران - ایرنا - فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضور آگاهانه مردم در پای صندوق های رای را نشان از پویایی نظام اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ  «علیرضاصباحی فرد»  روز جمعه با حضور در یکی از شعبات اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به حضور آگاهانه مردم در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت:این حضور آگاهانه نشان از موقعیت شناسی، بصیرت انقلابی و پویایی نظام اسلامی است و مردم همواره در مواقع مناسب حمایت خود را از نظام اعلام می کنند.

وی با یادآوری حضور پرشور مردم ولایت مدار در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری اظهارداشت: این حضور در واقع نوید مجلس پرشور را داشت و امروز وظیفه نمایندگان مجلس بسیار سنگین تر است چرا که باید قدر شناس این حضور و انتخاب باشیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: قطعا توجه به رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد خصوصیات یک نماینده انقلابی می تواند راه گشای یک انتخاب درست باشد.

امیر سرتیپ صباحی فرد اظهار امیدواری کرد،  مجلسی فعال، انقلابی و با کارایی بالا شکل گیرد تا بتوان کشور را بیش از پیش به توسعه و پیشرفت مناسب مردم شریف ایران اسلامی برسانیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز - جمعه- دوم اسفند برای تعیین ۲۹۰ نماینده برای ۲۰۸ حوزه انتخابیه و هفت نماینده مجلس خبرگان رهبری در پنج حوزه انتخابیه تهران، قم، فارس، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند.

تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.