تهران - ایرنا- شش طرح برگزیده سومین رویداد ملی ایده بازار خوراک و نوشیدنی امروز( سوم اسفند) انتخاب و معرفی شدند.

این طرح ها در مراسمی که با حضور صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران و فناوران در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، معرفی شدند.
حسین نادری مدیر ارتباط با صنعت ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه مراسم به خبرنگار علمی ایرنا گفت: ۱۱۶ طرح در این رویداد ارائه شدند که از این تعداد ۳۲ طرح توانستند به دوره توانمندسازی اقتصادی راه یابند و شش طرح به مرحله نهایی راه یافته و به عنوان برگزیده این رویداد انتخاب و معرفی شدند.
وی اظهار داشت: از بین شش طرح برگزیده، سه طرح برتر توسط داوران انتخاب می شوند اما سرمایه‌گذاران می توانند بروی شش ایده برگزیده سرمایه گذاری کنند.  
نادری ادامه داد: هر طرح و ایده برگزیده در این مراسم شش دقیقه فرصت داشت تا طرح یا محصول خود را معرفی کنند.
وی، ایده بازار امیرکبیر را به عنوان یک حلقه واسط بین مجموعه های دولتی، فناوران و صنعت اعلام کرد و گفت: از این طریق این مجموعه ها بهتر می‌توانند ظرفیت و توانمندی‌های یکدیگر استفاده کرده تا کار را به سرانجام برسانند.
 مدیر ارتباط با صنعت ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده تا ارتباط بین دانشگاه، مجموعه دولتی و صنعت برقرار شود.
وی افزود: فرایند کار در این زمینه را تغییر دادیم و با متولیان صنعت وارد مذاکره شدیم تا دغدغه آن‌ها را شناسایی کرده و از طرف دیگر از جامعه علمی کشور مانند دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواستم طرح و ایده های خود را در این راستا ارایه کنند تا ارتباط ضمن براورده شدن نیازهای صنعتگران، فناوران هم به کارهای کاربردی مورد نیاز مشغول شوند.