خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین از مردم این شهرستان خواست به شایعات بی اساس در فضای مجازی درباره بیماری کرونا ویروس توجه نکنند و اطلاعات لازم در این زمینه را از منابع معتبر ور سمی دریافت کنند.

دکتر مجتبی دیده‌دار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا پیشگیری  است و مردم در صورتی که نکات بهداشت فردی از جمله شستن دستها را  رعایت کنند، مشکلی پیش نمی‌آید.
وی با اشاره به اینکه برای افراد معمولی و سالم استفاده از ماسک نیاز نیست، اظهار داشت: افرادی نظیر بیماران کلیوی، قلبی و ریوی اگر در معرض فرد مبتلا به این بیماری باشند و کادر درمانی باید از ماسک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس است و رعایت نکات بهداشت فردی مهمتر از استفاده از ماسک است، اظهار داشت: ماسک به اندازه کافی در داروخانه های خمین موجود است ولی برخی افراد سودجود ماسک را از داروخانه تهیه و با چند برابر قیمت به مردم می فروشند.

 وی گفت: تا کنون هیچ مورد مشکوک یا قطعی از بیماری کرونا ویروس در این شهرستان مشاهده نشده است و مردم باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، نگران نباشند.
به گفته استاندار مرکزی، مرگ یک نفر در این استان در اثر ابتلا به کرونا ویروس، تایید شده و لازم است اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش به شهروندان با جدیت بیشتری دنبال شود.