معاون عملیات شرکت تپسی گفت: با هماهنگیهای انجام شده بین نهادهای ذیربط، یکی از مهمترین مشکلات رانندگان تاکسیهای اینترنتی یعنی مشکل کارتهای بانکی سوخته یا مفقودی برای دریافت سهمیه سوخت، برطرف شد.
به این ترتیب، رانندگان این شرکتها (از شنبه ۲۶ بهمن) میتوانند با مراجعه به جایگاههای سوخت، از تمامی کارتهای بانکی خود برای دریافت اعتبار سهمیه سوخت استفاده کنند و دیگر نیازی نیست تا منتظر تایید شماره حساب بانکی جدید برای دریافت سهمیه باشند.
«هومن دمیرچی» با اشاره به راهاندازی سامانه ملی اطلاعات سفر یا سماس خاطرنشان کرد: با راهاندازی سامانه سماس، رانندگان تاکسیهای اینترنتی میتوانند با مراجعه به این سامانه به نشانی http://samas.moi.ir با استفاده از کد ملی، رمز کارت (چهار رقم آخر کد ملی) و شماره تلفن فعال در هر یک از شرکتهایی که در آنها فعال هستند، مانده اعتبار سوخت و تاریخچه واریز اعتبار خود را ببینند. همچنین میتوانند در این سامانه نسبت به تغییر یا بازنشانی رمز اعتبار سوخت خود اقدام کنند.
سامانه سماس با هدف ثبت آنلاین اطلاعات ارائهدهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر، ایجاد شده و قرار است اطلاعات مربوط به پیمایش رانندگان فعال در این تاکسیها در آن ثبت شود. با راهاندازی این سامانه، روند دریافت و بررسی اطلاعات رانندگان تاکسیهای اینترنتی سریعتر شده و به این ترتیب، زمانهای واریز سهمیه سوخت آنها منظمتر میشود.
این سامانه طبق دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائهدهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر توسط وزارت کشور از ابتدای هفته گذشته (۲۶ بهمن) راهاندازی شده است.
سهمیه رانندگان تاکسیهای آنلاین ماهانه پرداخت می شود.
سهمیه سوخت رانندگان تاکسیهای آنلاین که قرار بود به صورت هفتگی پرداخت شود، با توجه به زمانبر بودن فرایند دریافت و تایید اطلاعات رانندگان از شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند، از این پس به صورت ماهانه به حساب این رانندگان واریز میشود.
معاون عملیات شرکت تپسی با اشاره به این موضع گفت: ما اطلاعات پیمایش رانندگان فعال در تپسی را بیست و ششم هر ماه به وزارت کشور ارائه میدهیم و وزارت کشور در هفته اول هر ماه، اعتبار سهمیه رانندگان را به حسابشان واریز میکند.
وی اضافه کرد: رانندگان فعال در تاکسیهای اینترنتی باید در مجموع حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند تا مشمول دریافت سهمیه سوخت شوند.