قم - ایرنا - جلسه فوق‌العاده شورای اطلاع‌رسانی قم با توجه به شیوع بیماری کرونا در این استان تشکیل و بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط در فضای مجازی با دریافت اطلاعات تایید شده، تاکید گردید.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان قم روز دوشنبه درحاشیه برگزاری این جلسه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این جلسه ضمن بحث و تبادل‌نظر نسبت به چگونگی اطلاع‌رسانی هرچه بهتر درزمینه پیشگیری بیماری و هماهنگی برای در اختیار قرار دادن اخبار مورد نیاز عموم مردم، تصمیماتی اتخاذ شد.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌های برخط در فضای مجازی با دریافت اطلاعات تایید شده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی، برای بالا بردن میزان آگاهی مردم از بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و مقابله با آن‌ یکی از مصوبه‌های این جلسه است.    

وی اضافه کرد: همچنین برخورد برای آن دسته از کسانی که درفضای مجازی اخبار بدون پشتوانه و سند و عموما در راستای القای تشویش بی‌مورد به جامعه را دنبال می‌کنند ازجمله مصوبات مهم این شوراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: همکاری و همراهی همه‌جانبه دستگاه‌های عضو شورای اطلاع‌رسانی با دانشگاه علوم پزشکی به‌ویژه برای بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم از این بیماری و راه‌های پیشگیری از آن از دیگر مصوبات شوراست.

وی با تاکید بر اینکه باید کلیه اخبار در حوزه تخصصی این بیماری فقط از طریق دانشگاه علوم پزشکی قم دریافت شود، ‌گفت: از اهالی رسانه و خبرنگاران که در این شرایط خاص در کنار تلاشگران و خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان استان هستند و نسبت به اطلاع‌رسانی به‌موقع و درست همت داشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

بر اساس این گزارش،‌ شورای اطلاع‌رسانی استان قم با حضور اعضای ثابت شورا و با دعوت از مدیرکل بحران، مدیرکل امنیتی و معاون دانشگاه علوم پزشکی به ریاست بیژن سلیمان پور معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تشکیل جلسه داد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.