تهران- ایرنا- زمان برگزاری آزمون های پیش کارورزی جامع داروسازی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه آزاد، با توجه به لغو برگزاری آزمون های جامع پیش کارورزی داروسازی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در اسفند ماه سال ۹۸ و طی اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی زمان برگزاری آزمون های پیش کارورزی و جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی)، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و نیز پذیرش دستیار تخصصی پزشکی )دوره چهل و هفت) اعلام شد.

بر این اساس زمان برگزاری آزمون ها عبارت اند از : آزمون های پیش کارورزی و جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی): ساعت هشت صبح روز چهارشنبه 20 فروردین، آزمون های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی: ساعت ۱۴ روز چهارشنبه 20 فروردین و آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی (دوره چهل و هفت): روز پنج شنبه مورخ 4 اردیبهشت.

راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما با عنوان مدرسه ایران

سمیرا بورقانی رییس اداره مدارس متوسطه و مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی سامانه آموزش های مجازی مدارس سما خبر داد.

وی گفت: با توجه به تعطیلی های مکرر مدارس در شهرهای مختلف به ویژه در سال تحصیلی جاری به دلایلی از جمله آلودگی هوا، بارش برف و یخبندان، وجود ریزگردها و و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر و ضرورت جبران وقفه آموزشی ایجاد شده، سامانه آموزش های مجازی مدارس سما با عنوان مدرسه ایران در هفته آینده راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین است، افزود: همانگونه که در راهکار های سند تحول بنیادین بر تولید و به کارگیری محتواهای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش آموزان و استفاده از ظرفیت های چندرسانه ای در برنامه درسی ملی نیز تاکید شده است. به کارگیری آموزش الکترونیکی در مدارس و بهره مندی از فناوری‌های نوین آموزشی، این مزیت را برای دانش آموزان و معلمان فراهم می آورد تا به صورت تعاملی (دو سویه) از این منابع استفاده کنند.

مدیر پروژه راه اندازی سامانه آموزش مجازی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش الکترونیک جایگزین آموزش سنتی در کلاس درس نیست، خاطرنشان کرد: این نوع آموزش مکملی برای غنی سازی محتواهای درسی است. این سبک برای آن دسته از افرادی که، به دلایلی مانند محدودیت های زمانی و مکانی امکان یادگیری سنتی و حضور فیزیکی در کلاس درس را ندارند، فرصت یادگیری برای آنها را فراهم می کند.

بورقانی به قابلیت گسترده آموزش مجازی اشاره و تصریح کرد: در این نوع آموزش محتوا می تواند به صورت چند رسانه‌ای در اختیار مخاطبان قرار گیرد با استفاده از صدا، تصویر، متن، فیلم و… امکان ارتباط دو سویه(تعاملی) بین دانش آموز و معلم را برقرار می کند.