سنندج - ایرنا - مدیر ستاد بحران بیجار از ایجاد خسارت و تخریب برخی منازل مسکونی کاه‌گلی مناطق روستایی بر اثر بارش باران شدید در شبانه روز گذشته خبر داد.

محمدحیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه با اخطاریه‌های هوانشاسی استان مبنی بر بارش شدید باران و برف از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری، گزارشاتی از تخریب و ایجاد خسارت جدی به برخی از منازل مسکونی کاه‌گلی در شهرستان به ستاد بحران اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر گزارش بیش از ۱۰ واحد مسکونی در وستاهایی همچون پیرتاج، ایده لو، مغانلو، الیهوت، آغبلاغ طغامین، قجور توسط دهیاری ها و بخش داران گزارش شده است که میزان خسارت و برآورد هزینه آن طی چند روز آینده توسط کارشناسان بنیاد مسکن شهرستان اقدام خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: ۲ واحد مسکونی کاه گلی در حاشیه شهر بیجار هم به علت عدم مقاوم سازی دچار خسارت و تخریب شده است که نیروهای امدادی، آتش نشانی و مردم در حال کمک رسانی و جابجایی لوازم و ساکنین هستند.

مدیر ستاد بحران بیجار با بیان اینکه دولت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی را برای مقام سازی چینن منازلی را اعلام کرده است، گفت: بسیاری از ساکنین این منازل خسارت دیده یا از این تسهیلات بی خبر بوده اند یا در مراحل بانکی از دریافت این تسهیلات منصر شده اند.

او یادآور شد: متقاضیان دریافت تسهیلات مقام سازی منازل مسکونی می توانند از مزایای دریافت تسهلات معیشتی ۱۵۰ میلیون ریالی هم برخوردار شوند.

حیدری اضافه کرد: جهت اسکان خانوارهایی که دچار خسارت شده اند با همکاری هلال احمر چادر، پتو و اقلام گرمایشی آماده تحویل است امّا با توجه به کاهش دما طی روزهای آینده پیشنهاد می گردد، این افراد در منازل اقوام و همسایگان ساکن شوند.

وی افزود: در مواردی که خسارت دیدگان تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) باشند، این نهاد جهت کرایه منزل جدید و تامین بخشی از پیش پرداخت، همکاری لازم را خواهد داشت.

مدیر ستاد بحران شهرستان گفت: همشهریان و افراد مطلع در صورت شناسایی منازل آسیب دیده با شماره تلفن ۳۸۲۲۲۰۰۸ با کارشناسان بنیاد مسکن موضوع را طرح نمایند.

در شبانه روز گذشته بیش از ۳۹ میلیمتر بارندگی و حدود ۱۰ سانتی مترارتفاع برف در شهرستان بیجار گزارش شده است و طبق آخرین وضعیت هواشناسی، بارش ها از بعدظهر چهارشنبه قطع خواهد شد و روز پنج شنبه دمای هوا به منفی ۱۱ درجه کاهش خواهد یافت.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.