سمنان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه نیاز به خون مساله‌ای همیشگی است، گفت: شهروندان استان اهدای خون در روزهای سرد زمستانی را فراموش نکنند.

وحید بغدادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: در چند روز گذشته با شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد مراجعه‌کنندگان اهدای خون در استان سمنان کاهش یافته و لازم است شهروندان اهدای خون را فراموش نکنند.
وی ادامه داد: اداره کل انتقال خون تضمین می‌دهد در فضای مربوط به اهدا خون در استان نکات بهداشتی و ایمنی رعایت می‌شود تا مردم نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط وجود نداشته باشند.
وی بیان کرد: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار پذیرای اهداکنندگان خون است.
بغدادی تصریح کرد: جو رانی کاذب در ترس از شیوع ویروس کرونا موجب کاهش مراجعه اهداکنندگان خون شده و لازم است اهداکنندگان در استان سمنان به این جو روانی کاذب توجه نکنند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: تعداد افراد نیازمند خون تغییر نکرده و نیاز به خون همیشگی است و اکنون استان سمنان با کمبودی مواجه نیست، اما لازم است اهداکنندگان مستمر مراجعه داشته‌ باشند تا ذخایر خونی دچار مشکل نشود.
بغدادی اظهار داشت: فقط افرادی که دارای علایمی مانند تب، سرفه و سرماخوردگی هستند از مراجعه به انتقال خون برای اهدای خون پرهیز کنند.
سمنان، استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر یکهزار نفر است، این شاخص در کشور ۲۷ و در استان سمنان ۴۶ اهداکننده است، ۷۹ درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.