چابهار- ایرنا- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: برگزاری همایش‌ و نشست‌های غیرضروری در چابهار به منظور کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ممنوع است و توصیه می‌شود مسافران نیز در این منطقه حضور پیدا نکنند.

رحمدل بامری روز شنبه در شورای اداری چابهار اظهار داشت:خطر ویروس کرونا جدی است و مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، حضور در تجمعات و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

وی همیاری و همکاری تمامی مسوولان را از جمله عوامل مهم در پیشگیری و شیوع این ویروس دانست و افزود: مسوولان ادارات در صورت اعلام شبکه بهداشت و درمان تمامی امکانات موردنیاز را در اختیار این شبکه قرار دهند.

فرماندار چابهار با بیان اینکه سلامتی مردم خط قرمز مسوولان است ادامه داد: اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مراقبت‌های بهداشتی لازم را در فروشگاه‌ها و صنوف عرضه موادغذایی، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها و بویژه خبازی‌ها و جایگاه‌های سوخت و عرضه خدمات بعمل آورند و در صورت مشاهده تخلف و عدم اجرای دستورات بهداشتی ضمن برخوردهای قانونی واحد مربوطه را پلمب کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و رقابت‌های ورزشی در شهرستان چابهار ممنوع است و در صورت نیاز مبرم فقط با مجوز شبکه بهداشت و درمان میسر خواهد بود.

بامری از مسولان خواست بروشورهای و بیلبوردهای آموزشی مربوطه را در سطح شهر نصب و در معرض دید شهروندان قرار دهند.

وی ادامه داد: تا اطلاع بعدی از برگزاری هر گونه نشست غیرضروری خودداری و تمامی سالن‌های ورزشی، استخرها تعطیل و اطلاع رسانی برای جلوگیری از تجمعات غیرضروری انجام شود.

فرماندار چابهار گفت: قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا، با هماهنگی شهرداری اقدامات لازم جهت نصب بنر و پلاکاردها را به منظور آموزش مردم آغاز کند و همچنین آموزش و پرورش در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: تمامی ادارات نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن مجموعه خویش اقدام کنند و سازمان منطقه آزاد، اداره کل بنادر و شهرداری در خصوص در اختیار قراردادن امکانات و همکاری با شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار داشت: مردم آرامش خود را حفظ کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه اکید و همکاری لازم با کارشناسان بهداشتی را داشته باشند و حوزه بهداشت و درمان با تمام قدرت در کنار مردم هستند.

دکتر فرهاد دادگر از هماهنگی‌ها و اقدامات فرمانداری به دلیل پیشنهاد برای استقرار "قرارگاه مبارزه با کرونا" قدردانی کرد و گفت: به پیشنهاد فرماندار و با دستور استاندار سیستان وبلوچستان قرارگاه مبارزه با کرونا در چابهار مستقر و تمهیدات لازم در دستور کار قرار گرفت.

تمام برنامه‌ها در منطقه آزادچابهار لغو شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز اظهار داشت: در کنار مردم و مسوولان هستیم و با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز برنامه‌هایی تدارک دیده شده از جمله برگزاری نمایشگاه بومی و محلی و چندین کنسرت مختلف لغو خواهد شد.

عبدالرحیم کردی با اعلام آمادگی همکاری همه جانبه سازمان منطقه آزاد جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان چابهار در حال تجهیز یک ساختمان ایزوله و مجزا در بیمارستان برای بیماران خاص این ویروس هستیم.

وی ادامه داد: با برخی از تولیدکنندگان مواد بهداشتی در منطقه آزاد جهت تولید مواد ضدعفونی کننده مذاکره و در صورت نیاز از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد.