ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال چهارهزار و ۵۷۱ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در استان دریافت شده‌است.

علیرضا محمودی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۱ درصد شکایات رسیده مروبط به تخلف در بخش کالا و ۱۹ درصد از شکایات نیز مربوط به واحدهای خدماتی است.

وی ادامه داد: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله مردمی، ۲ هزار و ۲۵۴ مورد متخلف و ۲ هزار و ۱۲۰ مورد غیر متخلف شناخته شدند.

وی بیان کرد: همچنین  ۱۹۷ مورد از شکایات ثبت شده در دست بررسی است که نتیجه آن پس از رسیدگی به شاکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۹۵ بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی و ۷۵ بازرس اتاق اصناف در این استان فعال هستند و در بازرسی‌های ویژه نیز مشارکت دارند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: همچنین ۹۰۰ بازرس افتخاری مردمی با هدف نظارت بیشتر و دقیق‌تر در استان فعال بوده و بازار را رصد می‌کنند.

محمودی اظهار داشت: شهروندان هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم‌فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی است.

برچسب‌ها