نوشهر- ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشهر گفت که بر اساس توافقی که با شبکه بهداشت شهرستان صورت گرفت از امروز یکشنبه کار تولید پنج هزار عدد ماسک با همکاری چهار حوزه بسیج خواهران این ناحیه شروع شده است.

به دنبال افزایش تقاضا برای خرید برخی از اقلام بهداشتی مانند دستکش ، ماسک و  محلول های ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا ، حوزه بسیج خواهران ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشهر برای تولید ماسک به منظور رفع این کمبودها پای کار آمد. 

سرهنگ حسین جناسمی افزود : ماسکی که از سوی مجموعه خواهران بسیجی در این شهرستان تولید می شود از نوع پارچه ای و منطبق با استانداردهای بهداشتی بوده و قرار است پس از تولید برای توزیع رایگان در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گیرد.

وی اظهار داشت : در کنار این اقدامات ، قرار است چندین دست لباس فرم نیز با همکاری بسیج خواهران برای کادر درمانی بیمارستان نوشهر که این روزها برای بهبود وضعیت افراد آلوده به این ویروس در خط مقدم و شبانه روزی با تمام وجود تلاش می کنند ، دوخته شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در استان مازندران از ۱۳ روز گذشته تاکنون ، میزان تقاضا  برای خرید برخی از اقلام بهداشتی نظیر ماسک ، دستکش و ... روز به روز بیشتر شده به طوری که در مقابل برخی از داروخانه ها و حتی مراکز عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی با صفوف طولانی خرید این کالا همراه بود.

تولید ماسک به صورت بهداشتی 

مدیر شبکه بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان نوشهر هم گفت :‌  براساس توافقی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان صورت گرفت قرار است ماسک ها با رعایت استانداردهای بهداشتی توسط خواهران بسیجی شهرستان تولید می شود.

دکتر سید رحیم سیدپور افزود : برای تولید این ماسک ها به اندازه کافی پارچه در اختیار این مجموعه قرار می گیرد و امیدواریم که تولید این ماسک ها بتوانیم تا حدودی از کمبودهای این منطقه برطرف شود.

پس از نایاب شدن این اقلام بهداشتی در سطح شهر نرخ هر عدد ماسک از ۵۰۰ تومان به حدود ۵ تا ۱۰ هزار تومان به صورت بازار آزاد به فروش می رود.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون بیش از  ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا به این ویروس و همچنین سبب مرگ نزدیک به سه هزار نفر شده است ضمن انکه  ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.

حدود ۱۳ روز پیش نیز  این ویروس در ایران شیوع پیدا کرده و بنا بر آمار رسمی و تا روز گذشته  دست کم  ۳۸۸ نفر در کشور آلوده به این ویروس  شده اند و حدود ۴۳ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است .

به تبع آن مازندران نیز یکی از کانون های آلوده به این ویروس است و برابر آمار ، تا روز گذشته حدود  ۳۵ مازندرانی به این ویروس آلوده شده بودند 

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد .