شهرکرد- ایرنا- سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: برای پیشگیری و مقابله با گسترش ویروس کرونا، عملیات ضدعفونی معبرهای پرتردد و اماکن عمومی مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا امیدی روز یکشنبه افزود: در این طرح، ضدعفونی و شست‌وشوی معبرهای پرتردد منتهی به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری، مدرسه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اولویت عملیات ضدعفونی قرار دارد.

وی، با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرداری شهرکرد افزود: برای تامین سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه مدیریت شهری اقدامات مهمی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اجرایی شده است.

امیدی تصریح کرد: فضای بیرونی و داخلی ناوگان حمل‌و نقل و اتوبوس‌های درون‌شهری به‌ صورت روزانه شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

وی یادآور شد: در همین راستا افزون‌بر ۳ هزار ماسک فیلتردار و ساده و ۴ هزار جفت دست‌کش بین کارگران و کارکنان توزیع شد.

سرپرست شهرداری شهرکرد اظهار داشت: همچنین انواع اسپری ضدعفونی کننده به‌ صورت روزانه در اختیار واحدهای شهرداری شهرکرد قرار داده می‌شود.

وی گفت: تا زمان رفع مشکل مربوط به ویروس کرونا وسایل بازی و ورزشی بوستان‌ها و تمامی سرویس‌های بهداشتی شهر شست‌ و شو و ضدعفونی خواهد شد.

امیدی تاکید کرد: در این مدت محوطه، فضای داخلی سالن‌ها، گیشه‌های بلیت فروشی و سرویس‌های بهداشتی عمومی و پایانه‌های مسافربری نظافت، پاک‌سازی و ضدعفونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌ عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.