یزد- ایرنا - رییس‌کل دادگستری یزد گفت: از جمله مصوبه های سفر رییس قوه قضاییه به استان ، رفع مشکل ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی است که با همت همه ارکان قضایی و اجرایی در مسیر احیای این واحدها در حال تلاش هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه چهارم بهمن‌ ماه گذشته سفری یک روزه به یزد داشت.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری در بازدید از پنج واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان افزود: سعی خواهد شد در اسرع وقت مشکلات این واحدها با طرح در ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهایی برای احیای آنها در نظر گرفته شود.

در بازدید سه ساعته مجموعه قضایی استان از این پنج واحد، علاوه بر فرماندار ، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان نیز حضور داشتند.

در این واحدها افزون بر ۲۴۲ میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۲۲۰ نفر و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم سرمایه گذاری شده است که به دلیل بدهی بانکی ،  مشکلات مزایده اموال آنها، کمبود  نقدینگی و سرمایه در گردش و یا مواد اولیه از چرخه تولید بازماندند.

دهشیری  در ادامه تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های استان برای راه اندازی مجدد این واحدها بسیج شده است و با احیای آنها  علاوه بر اشتغال‌زایی، چرخه اقتصادی مثبتی را برای استان نوید می دهد.

رییس کل دادگستری یزد همچنین در بازدید از نمایشگاه و غرفه‌های محصولات تولیدی برخی واحدهای صنعتی استان، این اقدام را تدبیر مدیریتی بسیار خوب برشمرد.

دهشیری گفت: بحث تولید همواره باید با بازاریابی و معرفی محصول تولید شده همراه باشد تا فرایند آن در یک چرخه مناسب با بازگشت سرمایه و ارتقای کمی و کیفی محصولات همراه شود.

این مقام قضایی استان اقدام شهرک صنعتی یزد در راه اندازی نمایشگاه محصول تولیدی واحدها را قابل تحسین دانست و یادآور شد: این کار دغدغه ارباب صنایع در بازرگانی و فروش محصولات آنها را کاهش می‌دهد و تمرکزشان بر خط تولید متمرکز می شود.

دهشیری ، ایجاد زمینه‌هایی برای بازدید عموم، بالاخص بازرگانان، تجار و مقام‌های خارجی حاضر در استان را خواستار شد و بیان داشت: باید فرصت‌هایی را برای معرفی تولیدات استان به سایر کشورها ایجاد و بسترهایی برای صادرات و ارزآوری برای کشور فراهم کرد.

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر توجه به اقتصاد گردشگری در استان که در دستور کار است، گفت:  هدف ما رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است و مجموعه قضایی استان از همان ابتدا در پی اجرایی شدن مصوبات این سفر بود.

دهشیری ادامه داد: به  لحاظ عدم آمادگی واحدهای تولیدی بازدید با تأخیر یک ماهه صورت گرفت که پس از بازدید بلافاصله جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل و نسبت به بررسی و حل مشکلات پنج واحد بازدید شده اقدام شد.

هم اکنون  ۱۱۰ هزار نفر در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد مشغول کار هستند.

یزد چهارمین استان صنعتی،  دومین استان از لحاظ تنوع اندیس های معدنی و همچنین از منظر صادرات کالا به خارج از کشور هشتمین استان ایران  است.