مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به فعالیت یک واحد تولید الکل در این شهرستان گفت: در روزهای آتی الکل طبی به صورت انبوه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سهراب حیدری روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب از یک واحد الکل‌سازی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازدید در راستای نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با این واحد تولیدی برای ضدعفونی و پیشگیری از بیماری کرونا در روزهای آتی محصول آن به صورت انبوه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و ماموران شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بصورت ۲۴ ساعته بر ورود و خروج هرگونه محصول تولیدی از این کارخانه الکل‌سازی نظارت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف و احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز خود در این روزها آن را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش دهند.

واحد تولید الکل طبی در میاندوآب با ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۳۵۰ تن اتانول و یک‌هزار و ۵۰ تن مایع شیشه‌ پاک‌کن، آب باتری و رادیاتور یکی از ۳۰ واحد تولیدی فعال کشور و سومین واحد در آذربایجان‌غربی است.
این واحد روزانه با تولید ۱۲ هزار لیتر اتانول، ۳۰ درصد نیاز استان و سه درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۵۹۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان‌غربی نیز ۳۹  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده بود؛ این بانوی ۵۵ ساله نیز روز پنج‌شنبه با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.