تهران- ایرنا- روزنامه "کوریا تایمز" کره جنوبی با اشاره به شیوع کرونا و ممنوعیت ورود شهروندان این کشور به بسیاری از کشورهای جهان و متوقف شدن مبادلات خریداران و سرمایه‌گذاران خارجی با تجار و شرکت‌های تجاری کره جنوبی در خارج از کشور، نوشت، شیوع ویروس کرونا بار سنگینی به دوش کسب وکار شرکت‌های این کشور در خارج از کشور گذاشته است.

به نوشته این روزنامه، به خاطر شیوع "کووید-۱۹"، سرمایه گذاران و دست اندرکاران شرکت های خارجی از سفر به کره جنوبی اکراه دارند. این ویروس مرگبار تا کنون بیش از ۳۵۰۰ نفر را در کره جنوبی مبتلا کرده است و شرکت ها و موسسات این کشور مجبور شده اند سفرهای کاری به خارج از کشور کاهش دهند.

تا امروز(یکشنبه) حدود ۸۰ کشور ورود مسافران از کره جنوبی به خاک خود را ممنوع و یا محدود کردند.

شرکت سامسونگ سفرهای کاری خود را به طور موقت محدود کرده است. شرکت "ال جی" همه سفرهای کاری به مناطق بسیار آلوده را ممنوع کرده است و از دعوت دست اندرکاران شرکت ها به کره جنوبی خودداری می کند.
به گفته یکی از مقامات شرکت های بزرگ تجاری کره جنوبی، حتی سفرهای کاری به کشورهایی که مانع ورود اتباع کره جنوبی نمی شوند، ممنوع است. پیش از این، هر گروه، هر ماه، بیست سفر کاری داشتند اما، این سفرها از این ماه به صفر می رسد. علاوه براین، تجار خارجی دیگر مانند قبل از ما برای سفر به کشورهای شان دعوت نمی کنند.
ورود اتباع کره جنوبی به ویتنام محدود شده و این امر فعالیت واحدهای فروش بین المللی را دشوار کرده است. طولانی شدن این محدودیت بر فعالیت کارخانه های تلفن هوشمند سامسونگ در ویتنام تاثیر خواهد گذاشت.
گوگل کارمندانش را از سفر به کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و ایران منع کرده است. شرکت آمازون از کارمندانش خواسته است تا پایان آوریل سفرهای غیرضرور به کره جنوبی را لغو کنند.
ویروس کرونا که اولین بار در ووهان چین شایع شد تا کنون ۱۷ قربانی در کره جنوبی گرفته است.