اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: این جمعیت آمادگی کامل برای اجرای طرح پایش و کنترل تب مسافران ورودی به این استان را دارد.

دکتر « محمد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جمعیت در طول روزهای گذشته اقدام‌های مقابله‌ای خود در خصوص کرونا را انجام داده و بر اساس مصوبه نشست پدافند زیستی استان مرکزی اجرای طرح پایش و کنترل تب مسافران ورودی به این استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی محول شده است.

وی بیان کرد: طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی استان مرکزی در صورت تامین تجهیزات حفاظت شخصی و سایر ملزومات توسط دستگاه های ذیربط با حمایت تیم‌های جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: این طرح در ورودی شهرستان‌های ساوه، دلیجان، اراک و تفرش اجرا می‌شود و این آمادگی نیز وجود دارد که بنا بر اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانداران شهرستان‌های دیگر نسبت به افزایش تعداد ایستگاه‌ها اقدام شود.

دکتر محمدی تصریح کرد: افزایش ارایه آموزش‌های همگانی برای افزایش آگاهی جامعه در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امری ضروری است و در این راستا نیز این جمعیت نسبت به توزیع بروشور، نصب پوستر و بنرهای آموزشی در سطح استان مرکزی اقدام کرده و محتواهای آموزشی را نیز در فضای مجازی به صورت گسترده ارایه کرده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی به ۶۷ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۲ مورد در اراک، ۱۳ مورد در ساوه، ۱۰ مورد در دلیجان، چهار مورد در محلات، چهار مورد در کمیجان، یک مورد در خنداب، ۲ مورد در تفرش، چهار مورد در خمین، سه مورد در آشتیان و چهار مورد در فراهان است.