اراک - ایرنا - مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید و تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان پرداخت شد.

«مجید نیکی ملکی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال به ۲ هزار و ۱۲۰ بنگاه اقتصادی و تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی پرداخت شد که عمده این منابع مالی در حوزه سرمایه در گردش درا ختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: این تسهیلات با هدف حمایت از تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی استان مرکزی به این واحدها پرداخت شده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ هزار میلیارد ریال بود، افزایش چشمگیری یافته‌است.

نیکی ملکی گفت: سه هزار میلیارد ریال نیز امسال از محل بند الف تبصره ۱۸ با هدف تامین سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان مرکزی پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸، رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی با یادآوری اجرای قانون تسهیل تسریع بدهی بدهکاران بانکی در استان افزود: تولیدکنندگانی که تا پایان سال گذشته به هر دلیلی بدهی سررسید شده به سامانه بانکی دارند می توانند تاپایان سال جاری با ارایه درخواست از مزایای این قانون بهره مند شوند.

نیکی ملکی گفت: این قانون غیر قابل تمدید بوده و تولیدکنندگان برای بهره گیری از این قانون باید در مدت باقی مانده نسبت به ارایه درخواست خود به سامانه بانکی اقدام کنند.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.