سمنان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: در شرایط بحرانی ۱۱ سالن چند منظوره تعیین شده است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گیرد.

ایرج رئیسیان روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: ستاد مقابله با کرونا  به ریاست استاندار سمنان و دبیری رئیس دانشگاه علوم استان سمنان تشکیل شده است و هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا با جدیت از سوی دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تمامی امکانات نیروهای نظامی و انتظامی برای مقابله با این ویروس به کار گرفته شود و در اختیار مسوولان قرار بگیرد تا دستگاه های اجرایی نیز بتوانند با همدلی با قدرت برای مقابله با این ویروس انجام شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در گزارش روز یکشنبه خود با موضوع جمع بندی آمار ۲۴ ساعت گذشته مبتلایان به کرونا اعلام کرد که آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا طی این مدت در کشور ۳۸۵ نفر است که تعداد ۳ نفر از این تعداد از استان سمنان هستند و از این رو جمع مبتلایان به این ویروس در این استان به ۱۴ نفر رسید.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.