سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و ستادی نسبت به مرخصی کارمندانی که دارای بیماری هستند، سخت‌گیر نباشند و تمهیدات لازم برای دورکاری انجام شود.

علیرضا آشناگر عصر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری بیان کرد: پزشکان و پرستاران در استان سمنان در حال تلاش به منظور ارایه خدمات به بیماران هستند و باید قدردان زحمات آنان بود.
وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در وسایل آموزشی و بهداشتی، اضافه کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان با وجود همه سختی‌ها برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در تلاش هستند.
استاندار سمنان تصریح کرد: باوجود حساسیت‌ها اما روند کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان به خوبی در حال انجام است و کمترین تلفات را در روزهای گذشته داشته‌ایم.
آشناگر روند بیماری کرونا در استان سمنان را تحت کنترل خواند و در عین حال هشدارها نسبت به این ویروس را جدی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دولت برای رفع این چالش در تلاش است، اضافه کرد: باتوجه به عبور قابل توجه مسافران از محورهای ارتباطی استان باید تلاش شود تا این مسافران به درون شهرهای استان وارد نشوند.
آشناگر وجود واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجه در سمنان را نیز از دیگر علل افزایش تردد به این استان خواند.
استاندار سمنان گرمسار و ایوانکی را پیشانی استان در ورود جمعیت و مسافران به استان سمنان خواند و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی تردد وسایل نقلیه در استان به کمترین حد ممکن برسد.
آشناگر با بیان اینکه تاکنون چهار نشست در قالب‌های مختلف برای مقابله با ویروس کرونا در استان برگزار شده است، افزود: قرارگاه زیستی، مدیریت بحران و شورای تامین محور نشست‌های مذکور بوده است.
وی از ادامه حداکثری این نشست‌ها برای ریشه‌کنی کرونا در استان سمنان خبر داد.
استاندار سمنان اضافه کرد: فرمانداران استان از طریق ویدئو کنفرانس مهم‌ترین مباحث در ارتباط با ویروس کرونا را زیر نظر دارند.
وی گفت: روند مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌های شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دیگر دستگاه‌های اجرایی در استان تحت کنترل است.
آشناگر با اشاره به اینکه، گریز از تجمع بی‌مورد باید در دستور کار اقشار مردم باشد، ادامه داد: هنوز واکسن و درمان قطعی برای کرونا ارایه نشده اما برخی رویکردهای درمانی سبب بهبود و درمان مبتلایان در کشور شده است.
آشناگر خاطر نشان کرد: روند بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان سمنان مطلوب است و با اقدام‌های انجام شده می‌توان برای ریشه کنی ویروس اقدام کرد.
استاندار سمنان گفت: تعطیلی مدارس و کاهش ساعت اداری در روزهای گذشته ابلاغ شد و این روند برای روزهای آینده هم ادامه می‌یابد.
آشناگر تصریح کرد: بازگشایی مدارس سبب دلهره والدین می‌شد.