تهران- ایرنا- شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا با افزایشی ناگهانی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۲ نفر رسید.

شبکه خبری سی‌ان‌ان دوشنبه‌ شب به نقل از مقام‌های بهداشت عمومی ایتالیا گزارش داد که شمار افراد مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به یکهزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا در روز گذشته افزایشی ناگهانی داشته و با ۵۰ درصد رشد به ۵۲ نفر رسیده است.

به رغم آنکه شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا امروز افزایش چندانی نداشت، اما این آمار در روز گذشته جهشی ناگهانی را شاهد بود و با رشدی ۱۰۰ درصدی به یکهزار و ۶۹۴ نفر رسید.

نیمی از مبتلایان به کرونا در منطقه «لمباردی» در شمال ایتالیا گزارش شده است. مناطق «ونتو» و «امیلیا رومانیا» نیز شمار زیادی بیمار مبتلا به کرونا دارند.
مدارس، موزه‌ها و ادارات دولتی در این مناطق تعطیل شده است.
ایتالیا با آمار بالای مبتلایان و قربانیان به مرکز شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده و نگرانی مقام‌های اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای این قاره را در پی داشته است.

دولت ایتالیا برای جلوگیری از شیوع این بیماری، نواحی شمالی این کشور را قرنطینه کرده و افرادی را که اقدام به فرار کنند با مجازات حبس تنبیه می‌کند.

نشریه انگلیسی « فایننشیال تایمز Financial Times » روز دوشنبه در گزارشی نوشت که مقام‌های ایتالیایی ساکنان ۱۱ شهر از سه استان شمالی این کشور را که در مجموع ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، به مدت ۱۴ روز و تا ششم ماه مارس (۱۶ اسفند ۹۸) تحت قرنطینه قرار داده و به آنها گفته شده نمی‌توانند منطقه «قرمز» کرونا را ترک کنند.

چنانچه فردی از این دستور تخطی کرده و اقدام به فرار کند با جریمه سه ماه زندان مواجه خواهد بود.
فایننشیال تایمز گزارش داد، ۴۰۰ پلیس در ۳۵ پست بازرسی در این مناطق وضعیت قرنطینه را در این بخش از ایتالیا تحت کنترل دارند و تاکنون ۶ نفر که قصد ترک قرنطینه را داشته‌اند، بازداشت شدند.