مسکو- ایرنا- رئیس مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: واحدهای نظامی روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک در شمال سوریه آغاز کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسی رن.ت.و، اولگ ژوراولف روز سه‌شنبه اعلام کرد: نظامیان روسیه و ترکیه به گشت زنی مشترک در استان حلب سوریه پرداختند. 

 به گفته رئیس مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه، این گشت زنی مطابق با مفاد تفاهم نامه مورخه ۲۲ اکتبر سال ۲۰۱۹ سوچی بین روسیه و ترکیه صورت گرفت. 

 وی یادآوری کرد: در این سند، ورود واحدهای پلیس نظامی روسیه در منطقه مرزی سوریه با ترکیه پیش بینی شده است. نظامیان به خروج واحدهای شبه نظامی کرد از این منطقه کمک می کنند. 

ژوراولف این را نیز گفت که در منطقه امن ادلب همچنان نقض آتش بس از سوی گروه های مسلح غیرقانونی و تروریست ها ادامه داد. 

وی افزود: نظامیان روس در شبانه روز اخیر ۳۱ مورد تیراندازی در این منطقه گزارش کردند.

 نظامیان روسیه و ترکیه در ماههای اخیر چند بار در منطقه مرزی سوریه و ترکیه گشت زنی مشترک کردند اما با متشنج شدن اوضاع در شمال سوریه، این گشت زنی از بیش از یک ماه پیش متوقف شد.

امروز همچنین رسانه‌های روسی از ورود واحدهای پلیس نظامی روسیه به شهر سراکیب در استان ادلب خبر دادند تا نظم و امنیت را در این منطقه برقرار کنند.

در هفته‌های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش‌ها افزوده است.