سنندج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کردستان از راه اندازی سامانه تلفنی ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری ویروس کرونا در این استان خبر داد.

دکتر انور اسماعیلی عصر سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا و ارائه راهنمایی و توصیه های بهداشتی و مشاوره در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری کرونا از طریق پیامک به بیمه‌شدگان اطلاع رسانی شده است، افزود: بنابر توصیه وزارت بهداشت و به منظور پیشگیری از این بیماری باید تردد مردم در مراکز عمومی کاهش یابد، لذا اگر بتوانیم به نیازهای اطلاعاتی مردم از طریق مجاری رسمی و قانونی پاسخ دهیم، دیگر نیازی به حضور و تردد مردم نخواهد بود.
اسماعیلی یادآور شد: در صورتی که مردم به پیامک‌ها و کلیپ‌های آموزشی وزارت بهداشت و حوزه سلامت در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا توجه داشته باشند و به آن عمل کنند دچار مشکل ابتلا به بیماری و استرس نخواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ابراز امیدواری کرد مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و این سامانه نیز مانع از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی شود.

تمدید تمام دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان فروردین ۹۹

وی در ادامه گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و باهدف رعایت اصول بهداشتی و کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات، تمام بیمه‌شدگان صندوق‌های بیمه‌ای اعم از کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، سلامت همگانی و سایر اقشار در تمام زیرصندوق‌ها در صورت مقتضی شدن دفترچه و داشتن نسخه سفید نیازی به مراجعه برای تمدید اعتبار ندارند و دفترچه آنها ۳۱ فروردین سال آینده اعتبار دارد.
اسماعیلی تاکید کرد: این موضوع به اطلاع همه مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت و دفاتر پیشخوان استان رسیده است و  بیمه شدگان با همین دفترچه می‌توانند به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد: تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

علیرضا رئیسی درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکید کرد: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور ۸۳۵ نفر هستند که ۱۱ نفر از این افراد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

رئیسی گفت: از ابتدا تاکنون بیش  از ۸ هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای ۵ هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و دو هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

در استان کردستان پنج زن و پنج مرد به ویروس کرونا مبتلا شده و در مراکز درمانی سنندج، سقز و بانه تحت درمان هستند و ۸۵ نفر از خانواده و دوستان این بیماران نیز در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.