تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

تهران- ایرنا- به دلیل نگرانی از کمبود دارو و مواد بهداشتی بر اثر شیوع ویروس کرونا در آلمان، صادرات این مواد از سوی دولت این کشور ممنوع شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دولت آلمان برای جلوگیری از کمبود احتمالی مواد دارویی و بهداشتی بر اثر گسترش ویروس کرونا، صادرات این مواد را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

بر این اساس با کشف موارد ابتلا به این ویروس در ۱۵ ایالت از مجموع ۱۶ ایالت آلمان، نگرانی ها در خصوص احتمال کمیاب شدن دارو و مواد بهداشتی افزایش یافته است.
طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی مقامات آلمان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۴۰ نفر رسیده است که از این میان ۱۶ نفر بهبود یافته اند.
در حالی که سرعت شیوع کرونا در چین رفته رفته کاهش می یابد، میزان ابتلا به این بیماری در دیگر کشورهای جهان بسرعت در حال افزایش است؛ به گونه ای که تا کنون ۸۱ کشور جهان از ابتلای شهروندان خود به این بیماری خبر داده اند.
در آلمان نیز افکار عمومی بشدت  نگران شیوع این بیماری است و شهروندان برای خرید مواد شوینده و بهداشتی به فروشگاه ها هجوم برده اند.
امروز (چهارشنبه) یک قطار سریع‌السیر در شهر کیل واقع در شمال آلمان به دلیل احتمال حضور یک مرد آلوده به ویروس کرونا متوقف شد. این قطار با ۳۰۰ سرنشین عازم شهر اشتوتگارت بود.