تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹

بندرعباس- ایرنا- با مثبت اعلام شدن نمونه ۳ نفر جدید از مبتلایان به ویروس کرونا در استان هرمزگان آمار مبتلایان هم اکنون به ۱۴ نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ۳ نفر از مبتلایان ۲ نفر در بندرعباس و یک مورد متعلق به شهرستان حاجی آباد هستند.

دکترحسین فرشیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و برای نخستین بار در استان هرمزگان تعداد ۲ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته فوت شدند.

وی متوسط سن فوت شدگان را ۶۵ سال اعلام کرد و ادامه داد:‌هر دونفر این فوت شدگان در سطح شهرستان بندرعباس شامل یک خانم با سابقه بیماری نقص ایمنی و یک آقا با سابقه بیماری قلبی در بیمارستان های بندرعباس جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد:‌از ۱۴ مورد مبتلا به ویروس کرونا هشت نفر ترخیص شده اند و ۴ نفر بستری هستند که از این تعداد ۲ نفر حال عمومی خوبی ندارند. 

فرشیدی همچنین تعداد ترخیص شده ها را ۲۹۲ نفر اعلام کرد و افزود: درحال حاضر در سطح استان هرمزگان ۱۰۰ بیمار درحال بستری داریم.

وی در خصوص بهبودیافتگان یادآور شد: هر هشت نفر ترخیص شده در منزل قرنطینه و وضعیت آن ها تحت کنترل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این مطالب توصیه کرد:‌ مردم باید بیشتر مراقب سلامتی و رفتارهای بهداشتی خود باشند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این بیماری واکسن و دارو ندارد هشدار داد: مردم از استفاده نابجا و خودسرانه از دارو خودداری کنند.

فرشیدی در پایان در مجموع تعداد بیماران تنفسی در این استان را ۳۹۳ نفر اعلام کرد که از ۱۷۳ نفر نمونه گرفته شده ۸۵ مورد منفی و ۱۴ مورد مثبت هستند.

وی با اشاره به افزایش شمار بیماران کرونایی در استان هرمزگان که ۴ نفر آن ها مهمان بوده اند توصیه کرد مردم این استان از پذیرش مهمان و یا رفتن به استان های دیگر خودداری کنند.

هم اکنون ۸ تیم غربالگری در ورودی های استان هرمزگان مستقر است.