شاهرود – ایرنا - این روزها که کمبود ماسک و دستکش برخی از مردم را نگران کرده ، گروهی از جوانان بسیجی صنف تولید البسه و خیاطی شاهرود گرد هم آمده‌اند تا ماسک مورد نیاز مردم را تهیه کنند.

روزهای پایانی اسفند امسال متفاوت تر از سال های گذشته است، مردم کمتر از گرانی قیمت آجیل و یا دیگر اقلام بازار شب عید گلایه می کنند، چرا که کرونا  همه را سرگرم خود کرده است.
 مردم ایران بار دیگر درگیر دفاعی همه جانبه شده اند، اما این بار با میدان‌داری پزشکان، پرستاران و دیگر نیروهای درمانی و بهداشتی .
بسیاری از سربازان عرصه جنگ امروز  دوران پیروزی انقلاب اسلامی را ندیده و حتی برخی از آن ها از دوران دفاع مقدس هم خاطره ای ندارند  ، با این همه تلفیقی از جوانی، انگیزه و در نهایت تجربه پیشکسوتان این حوزه سبب شده تا خط مقدم مقابله با کرونا در شاهرود نیز با فداکاری تمام ایجاد شود. 
 با توجه به کمبود ماسک و دستکش ، بسیجی های حوزه اصناف شهرستان شاهرود بیکار ننشسته و در حرکتی جهادی تصمیم به تولید ماسک با همراهی صنف خیاطان گرفته اند تا سهمی در این دفاع ایفا کنند. 
خیاطانی که کار شب عید خود را کنار گذاشته اند می خواهند  با دوخت و توزیع رایگان ماسک ، نیاز مردم را برطرف کنند و معنای بنی آدم اعضای یک‌پیکرند را دراین میدان به تصویر بکشند.
این افراد تلاش می کنند تا اقشار مختلف مردم نگران کمبود ماسک و دستکش و دیگر اقلام نباشند ،  گروهی مانند رانندگان، کارگران شهرداری،کارکنان بانک ها ، داروخانه ها، بازیافتی ها و ده ها شغل دیگر که امروز نیاز به ماسک دارند.
 فرمانده پایگاه بسیج اصناف شاهرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تعداد زیادی از خیاطان برای تهیه ماسک و دستکش آمادگی خود را اعلام کردند، هدف آن ها جز رضای خدا و تامین نیاز مردم نبود.
کاظم شجاعی افزود : وقتی این موضوع با مسوولان مطرح شد، بسیاری از آن ها استقبال کرده و قول همه گونه همکاری دادند، اما وقت اقدام که رسید، به دلایل گوناگون پاپس کشیدند.
وی گفت: خیاطان شاهرود اصلا توقع دستمزد یا هر گونه امتیازی نداشتند، تامین مواد اولیه تنها خواسته آن ها بود، حمایت این قبیل مسوولان فقط لفظی بوده و خلاء نگاه جهادی به ماجرا قابل لمس است.
 شجاعی با بیان اینکه کاغذبازی و برخی موانع اداری موجب شده تا از ظرفیت خیاطان استفاده نشود، گفت: خیاطان بسیجی شاهرود توان تولید ۵۰ هزار ماسک در کمتر از یک هفته دارند.
وی گفت: نیروهای بسیجی خیاط با رعایت قوانین بهداشتی تصمیم دارند در کارگاهی استریل که هماهنگی های آن برای شروع کار انجام شده با کمک خیران و مسئولان مردم را از ماسک بی نیاز کنند.
فرمانده بسیج اصناف شاهرود با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی هم در جریان این کار قرار گرفته است ، تصریح کرد: به خواسته دانشگاه چند نمونه از ماسک ها  تهیه و ارائه شد و از سوی آنان هم مورد تایید قرار گرفت. وی گفت: همه مسوولان مرتبط از تصمیم خیرخواهانه خیاطان ابراز خرسندی کردند اما برای تهیه مواد اولیه هنوز کاری نکرده اند.
فرمانده پایگاه بسیج اصناف شاهرود از مسوولان خواست ، در انجام این کار خیر تعلل نکرده و زمینه را برای تهیه مواد مورد نیاز فراهم کنند.
استان سمنان و به ویژه شهرستان شاهرود یکی از مناطق درگیر با ویروس کرونا است، به طوری که تا روز پنجشنبه چهارتن براثر ابتلا به این ویروس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت کردند.