ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: ماندگاری ازدواج بین زوج‌های جوان تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان بیش از ۹۸ درصد است که موثر بودن طرح‌های فرهنگی این نهاد را نشان می‌دهد.

عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می‌دهد که میزان طلاق بین زوج‌های تحت پوشش کمیته امداد بسیار کمتر از دیگر خانواده‌هاست.

وی اضافه کرد: امسال یک‌هزار و ۴۹۱ نوعروس تحت حمایت این نهاد در آذربایجان‌غربی، ۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و وام قرض‌الحسنه به زوجین تا سقف ۵۰ میلیون ریال و پرداخت وام اشتغال به دامادها برای ایجاد اشتغال از اهم برنامه‌های کمیته امداد آذربایجان‌غربی در راستای تسهیل ازدواج مددجویان است.

وی اظهار کرد: ارائه بسته‌های تشویقی و مساعدت به این مددجویان و انجام مشاوره‌های تخصصی پیش و پس از ازدواج از سایر برنامه‌های کمیته امداد آذربایجان‌غربی در راستای تسهیل ازدواج مددجویان محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی همچنین از فعالیت هشت کانون فرهنگی و تربیتی زیرمجموعه این نهاد در استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌دهند.

سهندی افزود: امسال چهار هزار و ۸۸۰ مددجوی آذربایجان‌غربی در کلاس‌های آموزشی و تربیتی شرکت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات آموزشی در کانون‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی این نهاد در سال جاری ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده‌است.

به گزارش ایرنا، کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد مراکزی هستند که در آنها فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خاص جهت ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش ‌آموزان و همچنین برنامه‌هایی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت آنان ارائه می‌دهند.

تعلیم آموزه‌های دینی، تربیت انقلابی آینده‌سازان کشور و همچنین تبیین مهارت‌ها و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.