به گزارش روز شنبه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در مصاحبه تلفنی با برنامه پرسشگر شبکه آموزش صدا و سیما با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی به هفت طیف تقسیم می شوند، اظهار داشت: اغلب دانش آموزان با نیازهای ویژه به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند، خطر بیشتری متوجه آنها است و باید از حضور در اجتماعات پرخطر پرهیز کنند.
وی افزود: در راستای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا با مناسب سازی دستورالعمل وزارتی، دستورالعملی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس ارسال شده است. مدرسه به لحاظ حضور دانش آموزان تعطیل است اما مدرسه بیشتر از همیشه باز است و این ایام فرصتی است که از بستر فناوری های نوین و مدرسه مجازی آموزش را پر رونق به خانه ها ببریم و خانواده ها را در امر تعلیم و تربیت مشارکت دهیم.
حسینی گفت: ستادهایی با سه کارگروه آموزش بهداشت و سلامت و استفاده از فناوری های نوین، در سه سطح ستادی، استانی و مدارس برای اجرایی کردن دستورالعمل و رصد و پیگیری تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: شبکه ای از نیروی انسانی نیز ایجاد شده است و وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس است.
معاون وزیر با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی به لحاظ بهره هوشی به دو دسته تقسیم می شوند، اظهار داشت: دانش آموزانی که از هوش عادی برخوردار هستند علاوه بر استفاده از آموزش های مجازی از برنامه های شبکه آموزش استفاده می کنند و از روز شنبه نیز زبان اشاره به برنامه های آموزشی شبکه آموزش اضافه خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: پیگیری امر آموزش دانش آموزان با بهره هوشی پایین تر از طریق آموزش های در منزل، آموزش فرد به فرد، آموزش های مجازی و درس افزارها در حال انجام است.