شهرکرد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردل با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی گفت: ۷ تن چوب جنگلی بلوط از متخلفان قطع درختان جنگلی در این شهرستان جمع‌آوری شد.

سلیمان بهمنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و کاهش تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی و محیط زیست شهرستان، متخلفان قطع درختان جنگلی، قاچاق چوب و خرید و فروش غیرقانونی محصولات جنگلی شناسایی شدند.

وی گفت: با حکم قضایی ۷ تن چوب بلوط از منازل و انبارهای متخلفان کشف و ضبط شد، که در این راستا برای ۱۵ متخلف تشکیل پرونده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بهمنی اظهار داشت: براساس مصوبه کمیته فنی این اداره کل، قاچاقچیان چوب به ازای هر کیلوگرم چوب و زغال، جریمه نقدی و چوب و زغال قاچاق نیز ضبط و توقیف می‌شود

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال وبختیاری یکی از استان‌های ۱۳ گانه منطقه زاگرس است که وسعت رویشگاه‌های جنگلی آن ۳۰۷ هزار هکتار معادل ۱۸.۵ درصد مساحت استان و نزدیک ۲.۵ درصد جنگل‌های کشور است.

جنگل‌های استان ۱۹جامعه جنگلی با ۶۳ گونه درختی و درختچه‌ای شناسایی شده دارد که بلوط اصلی‌ترین گونه و گونه‌های بنه، ارس، بادام، ارژن، نارون، افرا، کیکم، داغداغان، گلابیوحشی، پلاخور، زبان گنجشک، دافنه از دیگر گونه‌های درختی جنگل‌های این استان است.

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.