بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶۵ درصد مدارس استان با ایجاد گروه و کانال در پیام رسان‌های داخلی در پویش «هر گوشی تلفن همراه یک کلاس درس» مشارکت دارند.

محمدعلی واقعی روز شنبه در بازدید از ستاد مبارزه با کرونا آموزش و پرورش شهرستان طبس و نحوه ضد عفونی کردن فضاهای آموزشی و ستادی این شهرستان افزود: روزهایی که به ظاهر مدارس به علت پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا تعطیل است، معلمان متعهد استان با برقراری ارتباط صوتی و تصویری با دانش آموزان لحظه‌ای از آموزش آینده سازان انقلاب غافل نبوده‌اند.

وی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا و تمهیداتی که وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای مراقبت از دانش آموزان انجام داده است، مدارس استان هنرمندانه با برپایی استودیو و ضبط صوتی و ویدیویی تدریس معلمان در پایه‌های مختلف تحصیلی در اقدامی خودجوش و خداپسندانه فیلم‌های آموزشی را با کیفیت استاندارد به صورت رایگان برای استفاده عموم دانش آموزان استان در بستر فضای مجازی قرار می‌دهند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از این اقدام را برقراری عدالت آموزشی و جلوگیری از اخلال در آموزش دانست و تصریح کرد: آموزگاران و دبیران مومن و متعهد استان از سوم اسفند ماه و همزمان با آغاز برنامه‌های شبکه تلویزیونی آموزش، تصمیم گرفتند فرایند آموزش را با وجود تعطیلی مدارس؛ در فضای مجازی ادامه دهند.

وی گفت: همزمان با مرکز استان معلمان سایر شهرستان‌ها نیز به پویش هر گوشی همراه یک کلاس درس پیوسته‌ و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

همچنین امروز کلنگ احداث ساختمان دبستان ۶ کلاسه دیهوک شهرستان طبس به زمین خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین کلنگ زنی این آموزشگاه گفت: دبستان شهر دیهوک با مشارکت خیرین نیکوکار در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و زیربنای ۶۴۰ متر مربع احداث می‌شود.

وی افزود: برای احداث و تکمیل دبستان دیهوک مبلغ سه میلیارد تومان نیاز است که از این میزان ۳۰ درصد آن توسط خیر نیکو کار و ۷۰ درصد باقیمانده از محل اعتبارات دولتی تامین و هزینه می‌شود.

واقعی بیان کرد: با بهره برداری از این آموزشگاه ۱۲۰ دانش آموز ابتدایی شهر دیهوک از مزایای آن برخوردار می‌شوند.