تهران- ایرنا- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: از این پس، خدمات امور مالیاتی در زمینه نقل و انتقال قطعی و رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار در سطح پایتخت، به صورت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود.

«محمد رضا نوری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور تسهیل فرایند امور اداری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات الکترونیکی منجر به کاهش حضور مودیان مالیاتی در ادارات کل تابعه می‌شود و این امر، تامین سلامت آنان و کارکنان سازمان مالیات را در پی خواهد داشت.

نوری گفت: خدمات رسانی به صورت الکترونیکی با توجه به تاکید معاونت درآمدهای مالیاتی در خصوص برون سپاری فرایند دریافت مالیات نقل و انتقال قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار با کاربری مسکونی واقع در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:در نامه ای در این زمینه به رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تهران از وی خواسته شده است با توجه به شرایط کنونی و حفظ سلامت جامعه، دفاتر اسناد رسمی مشارکت بیشتری در ارایه خدمات الکترونیکی داشته باشند.

وی افزود: در مواردی که امکان پاسخگویی در دفاتر اسناد رسمی به مودیان فراهم نباشد، کارکنان مستقر در حوزه های مالیاتی پاسخگوی مراجعان خواهند بود.