بجنورد- ایرنا- یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری مرکز استان تاکنون اقدامی برای ضدعفونی کردن مناطق حاشیه‌ای شهر انجام نداده و از این موضوع مهم، غفلت شده است.

سیدمحسن موسوی روز سهشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری بجنورد تاکنون ۲ مرتبه برای ضدعفونی معابر و مکان های مختلف شهر اقدام کرده است اما این کار در هسته مرکزی شهر بوده و هیچ اقدامی در حاشیه ها انجام نداده است.

وی افزود: نسبت به عملکرد خدمات شهری شهر بجنورد به عنوان نماینده مردم، انتقاد دارم و انتظار می رود توجه بیشتری به ساکنان مناطقه حاشیه ها شود.

موسوی خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم جمعیت شهر بجنورد، در ۲۷ نقطه حاشیه ای، سکونت دارند که از خدمات بهداشتی و رفاهی کمتری بهره مند هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: برخی جوانان به صورت  انقلابی و متعهدانه برای ضدعفونی کردن مناطق حاشیه شهر بجنورد وارد شده اند اما این کارها، کافی نیست.

وی افزود: بروز مشکلات در حاشیه شهر، می تواند تمام مردم را تحت تاثیر قرار دهد، پیوستگی عملکردی در حاشیه شهر و هسته مرکزی سبب می شود تا اگر بیماری در سکونتگاه های غیررسمی ایجاد شود، به هسته مرکزی شهر هم سرایت کند.

موسوی گفت: از این رو باید نظافت و ضدعفونی کردن مناطق حاشیه ای هم مورد توجه باشد، رفت و روب و نظافت شهری باید موثرتر از گذشته انجام شود

وی اظهار داشت: یکی از مکان های پرخطر به لحاظ بهداشتی، مسیل ها است، این کانال های شهری محل انباشت زباله ها شده است که می تواند سلامت و بهداش شهروندان را به مخاطره اندازد.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: انتظار می رود ساماندهی و لایروبی مسیل ها هم مورد توجه باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در این باره گفت: کار ضدعفونی در خیابان های اصلی نقاط حاشیه شهر انجام شده و البته در این زمینه اولویت با معابر و خیابان های اصلی است.

محمدمهدی خاکشور اظهار داشت: در کار ضدعفونی، اولویت با خیابان اصلی و معابر پرتردد است و البته در هسته مرکزی شهر هم خیابان های فرعی و کوچه ها، ضدعفونی نمی شود.

وی افزود: برای ما، تفاوتی میان حاشیه شهر و یا هسته مرکزی وجود ندارد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از یک سوم آن در مناطق حاشیه ای سکونت دارند.

حاشیه نشینی در بجنورد از میانگین کشوری بالاتر است.

بر اساس آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون ابتلای ۳۴ نفر در این استان به ویروس کرونا قطعی شده و یک نفر نیز درگذشته است.