تهران- ایرنا- همه ما می دانیم همین که اسم از یادگیری زبان و خصوصا زبان انگلیسی به میان می آید، بسیاری از افراد به این فکر می کنند که از طریق یادگیری و آموزش زبان انگلیسی می توانند کسب درآمد کنند. در صورتی که آموزش و تدریس زبان تنها راه کسب درآمد از این مهارت نیست. می پرسید چرا؟ در ادامه همراه ما باشید تا پنج مورد از بهترین روش ها برای کسب درآمد از طریق یادگیری زبان های خارجی را با شما در میان بگذاریم.

۱-ترجمه خانگی انواع متن و بروشورهای تبلیغاتی

اولین و ساده ترین روشی که بیشتر فارغ التحصیلان رشته های مترجمی زبان انگلیسی پس از تدریس به آن فکر می کنند، ترجمه مقاله و متن های دانشجویی به صورت دورکاری است. کار ترجمه حرفه ای و دورکاری برای آن دسته از افرادی که قصد دارند از طریق آن کسب درآمد کنند بسیار راه مناسبی است چرا که شما می توانید به راحتی و با ترجمه انواع متون تخصصی و عمومی دانشگاهی و غیردانشگاهی به کار ترجمه و کسب درآمد از طریق مهارت هایی که در دوره های آموزشی زبان انگلیسی کسب کرده اید، بپردازید.

یکی از ساده ترین روش ها برای درآمدزایی از طریق ترجمه، ترجمه انواع متن های تبلیغاتی و ترجمه کاتالوگ و بروشورهایی است که محتوای تبلیغاتی دارند. شما می توانید با ترجمه تخصصی این متن های ساده اما مهم راهی برای ورود به عرصه ترجمه متون تبلیغاتی باز کنید و راه ساده ای برای درآمد زایی از طریق مهارت های خود پیدا کنید.

۲- ترجمه زیر نویس انواع فیلم های زبان اصلی

یکی دیگر از بهترین روش ها برای کسب درآمد از طریق ترجمه، زیر نویس و ترجمه انواع فیلم ها و ویدئوهای آموزشی و غیر آموزشی است. ترجمه فیلم یکی از تخصصی ترین مهارت هایی است که مترجم های زیادی را به خود جذب کرده است.

ترجمه ویدئو، پادکست و انواع فیلم های آموزشی و فیلم و سریال های خارجی نیازمند این است که مترجم مهارت درک مطلب و مهارت شنیداری خوبی داشته باشد. درآمد زایی از طریق ترجمه و زیر نویس فیلم های متفاوت برای مترجم هایی که قصد دارند از مهارت خود درآمد بالایی کسب کنند بسیار پیشنهاد می شود اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از دنیای ترجمه درآمد بیشتری کسب کنید حتما ادامه این مقاله را دنبال کنید تا راه های تازه ای برای کسب درآمد از طریق ترجمه را به شما ارائه دهیم.

۳- ترجمه سایت به زبان های مختلف دنیا

این روزها و با توجه به گسترش استفاده از فضای شبکه های اجتماعی و دنیای دیجیتال، هر کسب و کاری در پی ایجاد سایت و تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خودش است. به همین منظور پیشنهاد می کنم در این عرصه پر رقابت نقش ترجمه را دست کم نگیرید چرا که ترجمه همانند پل محکمی است که کسب و کارهای مختلف در کشورهای مختلف را به هم متصل می کند.

مترجم ها می توانند با ورود به دنیای پر رقابت ترجمه محتوا و ترجمه سایت از دو مزیت ورود به دنیای دیجیتال و کسب درآمد بیشتر برخوردار شوند.

۴- ترجمه شفاهی در سمینارها و ایونت های بین المللی

بدون شک پر درآمدترین راه ترجمه در کشورما ترجمه همزمان و ترجمه شفاهی است چرا که این شغل حرفه ای نیازمند تخصص و تجربه بالای افرادی است که به هر ۴ مهارت ترجمه یعنی گوش دادن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن مسلط هستند و می توانند با دقت و تمرکز بالایی که دارند در ایونت ها و سمینارهای بین المللی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شرکت کرده و با توجه به نوع رویدادهای متفاوت خدمات ترجمه شفاهی و ترجمه همزمان را انجام دهند.

۵- ترجمه متون مطبوعاتی و اخبار متنی

ترجمه متون مطبوعاتی و اخبار مرتبط در حوزه های متفاوت یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق یادگیری زبان های متفاوت است. فعالیت های رسانه ای و خبری و حضور در نشست های خبری و حتی روزنامه نگاری برای آن دسته از افرادی که علاوه بر ترجمه متن به تالیف خبر و روزنامه نگاری علاقه دارند نیز پیشنهاد می شود.

ترجمه متون مطبوعاتی به نسبت  شغل هایی از جمله ترجمه سایت و ترجمه همزمان از درآمد کمتری برخوردار است اما افرادی که به این حوزه علاقمند هستند می توانند آینده روشنی را برای خود در پیش بگیرند.

۶- ترجمه کتاب، ارزشمند ترین روش برای کسب درآمد

بیشتر افرادی که در رشته هایی از جمله مترجمی زبان انگلیسی و یا ادبیات انگلیسی مشغول به تحصیل هستند دغدغه ترجمه و تالیف کتاب های خارجی زبانی را دارند که تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده است. این دسته از افراد می توانند از ترجمه کتاب به عنوان تجربه ای ارزشمند و حرفه ای در حوزه فعالیت های حرفه ای خود استفاده کنند اما واقعیت امر این است که ترجمه کتاب نمی تواند به عنوان یک شغل ثابت و همیشگی برای افراد جویای کار راه مناسبی باشد.

بالاخره بهترین راه برای کسب درآمد از طریق یادگیری زبان کدام است؟

حتما تاکنون و با دنبال کردن متن این مقاله این سوال برایتان ایجاد شده که آخر کدام راه بهترین مسیر برای درآمدزایی از طریق یادگیری زبان است؟ در جواب این سوال بهتر این است که در ابتدا استعداد وتوانایی های خود را بهتر و بیشتر از گذشته بشناسید تا بتوانید مسیر حرفه ای شغلی خود را انتخاب کنید و راهی برای درآمدزایی از طریق یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید.

منبع: با مشارکت شبکه مترجمین