به گزارش سازمان خبری آمریکایی «رَپ» (TheWrap)، یک استودیوی مستقل پیشنهاد توزیع این مستند را ارائه کرده و برای این منظور به دنبال شریک بوده، اما شرکای بالقوه ای چون هولو، آمازون، اچبیاو و شوتایم با اشاره به اقدامات امنیتی، از مشارکت در توزیع فیلم خودداری کرده اند.
این شرکت ها به طور خاص تمایل ندارند رژیم سعودی را ناخشنود کنند که در سال های اخیر سرمایه گذاری های بزرگی در بخش سرگرمی آمریکا انجام داده است.
یکی از افراد محافل داخلی عربستان گفت: پول سعودی در دو سال آینده وارد هالیوود می شود؛ آنها (سعودی ها) با هر کس دیدار می کنند و تا دو سال آینده، جمال خاشقچی به فراموشی سپرده می شود.
در همین حال، سخنگوی شرکت شوتایم این خبر را که با مدیران این شرکت برای مشارکت در این پروژه تماس گرفته شده است، رد کرد.
خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و سردبیر شبکه خبری العرب بود که ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به دست جوخه اعدام دولت ریاض به قتل رسید.
خاشقچی منتقد ولیعهد عربستان بود و با مداخله ائتلاف سعودی در یمن به شدت مخالفت می کرد.
وی برای دریافت مدارک ازدواج خود به کنسولگری عربستان در ترکیه وارد شد اما هیچ گاه از این مکان بیرون نیامد.
عربستان در ابتدا مشارکت در این قتل را رد کرد، اما در نهایت پذیرفت که قتل طبق نقشه انجام شده و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز اعلام کرد که بن سلمان شخصا دستور ترور خاشقچی را صادر کرده است. عربستان ۵ نفر را به جرم مشارکت در قتل خاشقچی به مرگ محکوم کرد.
براساس این گزارش، فوگل کارگردان مستند مخالف به مدارک دولت ترکیه در مورد قتل خاشقچی دست یافت و با نامزد مقتول و چند مخالف دیگر که روی سرنخ های ماهیت این قتل کار می کردند، مصاحبه کرد.
عربستان در سال های گذشته تلاش کرده است در رسانه های آمریکایی و صنایع سرگرمی این کشور اثری از خود برجای گذارد.
با این حال، قتل خاشقچی بسیاری از شرکت های هالیوودی را بر آن داشت تا از قبول سرمایه های عربستان خودداری کنند.