سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مسدود کردن راه‌های مواصلاتی شهرهای استان‌ یک تصمیم ملی و با مسوولان کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

حبیب الله خجسته‌پور عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصمیمی مبنی بر انسداد راه ها، به هر دلیلی، توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ نشد.

وی با اشاره به اصلاح مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، تصریح کرد: تیم‌های هلال‌احمر با همکاری نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی هشت شهرستان این استان مستقر هستند و خودروها با پلاک غیربومی را به کمربندی هدایت می‌کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: اگر به هر دلیلی این خودروها وارد شهرها شوند، مشخصات آن‌ها دریافت و به کارگروهی با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور رصد آنان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: قبل از ورود خودروها به شهرستان‌های استان سمنان نیز تست‌های ابتدایی از جمله تب‌سنجی انجام می‌شود.

خجسته‌پور ابرازداشت: تصمیم بازگشت ساعت کاری ادارات به روال عادی از سوی کارگروه و ستاد کشوری بود و با این اقدام درخواست کارگران در کارخانه‌ها برای هرنوع تغییر ساعت کاری فروکش کرد.

وی با اشاره به فعالیت یا عدم فعالیت واحدهای صنفی در استان سمنان، تاکید کرد: تعطیلی و یا ادامه فعالیت بخش خصوصی و واحدهای صنفی نیز به اصناف‌ واگذار شده است.

وی اضافه کرد: مانع کسب و کارها نمی‌شویم، مگر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان اعلام کند واحدها یا مکانی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند و البته چنانچه یک صنف خاص تقاضای تعطیلی یا محدودیت فعالیت را داشته باشد، در کارگروه استانی مراتب را بررسی و درخواست آن‌ها مصوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با انتقاد از صدا و سیمای سراسری کشور، یادآور شد: برخی برنامه‌های این رسانه آرام سازی و عادی سازی فضا را تشویق می‌کند، نماز جمعه و جماعت در کشور تعطیل شده اما برخی از برنامه‌های این رسانه که متضاد با فراخواندن مردم به ماندن در خانه است، مشخص نیست با چه سیاست‌هایی همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام امروز وزارت بهداشت و درمان در استان سمنان ابتلای ٢٢١ نفر به ویروس کرونا قطعی شده است.