تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

قشم- ایرنا- امسال بیش از ۱۹میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال زکات در قشم جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۷ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال مربوط به «زکات کالا» بوده که از مجموع زکات های پرداخت شده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
غلامرضا غلامی افزود: در سال جاری مردم قشم بیش از چهار میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال «زکات نقد» پرداخت کرده‌اند که پس از زکات کالا، بیشترین میزان پرداخت زکات است.
وی ادامه داد: از مجموع زکات‌های «فطریه» پرداخت شده، سه میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال به صورت کالا و بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال نیز نقدی پرداخت شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم تصریح کرد: امسال همچنین هفت میلیون و ۷۶۰ هزار ریال زکات فطریه سهم سادات جمع آوری شده است.
وی افزود: زکات‌های جمع‌آوری شده بیشتر صرف کمک هزینه تامین معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شود.
غلامی با اشاره به رشد پرداخت صدقات در قشم اظهار داشت: بیش از ۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال صدقه توسط مردم قشم پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش داشته است.

۲ هزار و ۵۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قشم قرار دارند و علاوه بر آن ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار از یک یا چند خدمت این اداره استفاده می کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.