اسلام آباد - ایرنا - مطبوعات پاکستان روز چهارشنبه افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ را به "شبیخون کرونا" تعبیر کرده و می گویند: با شناسایی اولین مورد ابتلا در شهر کویته، زنگ خطر شیوع سریع کرونا در ایالت بلوچستان نیز به صدا درآمد.

مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند که تنها در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته چند فرد دیگر مبتلا به کرونا در شهرهای «حیدرآباد، کراچی» و برای اولین بار در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان این کشور شناسایی شدند.

منابع خبری نیز گفتند: پسر بچه ۱۲ ساله ساکن ایالت پنجاب که به همراه اعضای خانواده خود از مرز تفتان وارد شهر کویته شده بود، در جریان معاینه پزشکی، ابتلا به کرونا در وی مثبت اعلام شد.

اکنون نگرانی ها نسبت به شیوع کرونا در ایالت بلوچستان، جایی که مدارس و مراکز مختلف آموزشی از دو هفته پیش تعطیل شده است، به میان آمده و گفته می شود شما مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۱۹ نفر رسیده و به تعبیر مطبوعات پاکستان این وضعیت بیشتر برای مردم نگران کننده می باشد.

برخی گزارش ها هم از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای یکی از بستگان نزدیک سروزیر ایالت سِند، مقام عالی ایالت جنوبی در پاکستان حکایت دارند.

در عین حال رسانه های پاکستانی بیم آن دارند که ویروس کرونا به اماکن عمومی، مدارس و اماکن شلوغ شیوع پیدا کند اما وزیر بهداشت این کشور احتمال چنین چیزی را در فعلا رد کرد.

«ظفر میرزا» وزیر بهداشت پاکستان اعلام کرد: وضعیت تحت کنترل است و تمامی مبتلایان شناسایی شده وضعیت پایداری داشته و هیچ خطری آنان را تهدید نمی کند.

روزنامه پاکستانی «جنگ» نیز امروز گزارش داد: پنج نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هم اکنون در بیمارستان شهر کویته بستری بوده و تحت مراقب قرار دارند.

شیوع ویروس کرونا باعث شده تا سازمان هواپیمایی پاکستان پروازهای خود به مقصد ایتالیا را لغو کند و پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به فرودگاه های مختلف پاکستان نیز لغو شده است.

منابع خبری پاکستان گفتند: شیوع گسترده ویروس کرونا در سایر کشورهای منطقه باعث شده تا قاچاقچیان در پاکستان از این وضعیت سوء استفاده کرده و قیمت فروش وسایل بهداشتی از جمله ماسک های جراحی، ماسک ان۹۵ و دستکش های حفاظتی را افزایش دهند.

ویروس کرونا که کووید - ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر «ووهان» چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۹۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی در این خصوص وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

برچسب‌ها