ایلام- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان با توجه به شیوع ویروس کرونا، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

سهیلا ملکشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت و پیگیری درخواست های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی از موضوع های مهم مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحدهای اجرایی است.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تامین اجتماعی از طریق درگاه خدمات غیرحضوری مقدور و انجام پذیر است.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام همچنین در خصوص دفترچه های درمانی این سازمان گفت: افرادیکه قصد دریافت خدمات و یا دفترچه جدید دارند، قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری سازمان تامین اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند.

به گفته ملکشاهی، با ثبت درخواست غیرحضوری زمان حضور در واحدهای مربوطه انجام خدمات درخواستی و یا تحویل دفترچه بیمه شدگان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اضافه کرد: دریافت لیست و حق بیمه نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان است که در حال حاضر حدود ۹۸ درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری تامین اجتماعی نیست.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می شود از خدمات غیر حضوری استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، ۳۰۵ هزار و ۸۹۴ نفر معادل ۵۲ درصداز جمعیت ۵۸۰ هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

برچسب‌ها