تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر مهم‌ترین اولویت کشور را مدیریت مدبرانه مواجهه با بیماری کرنا دانست و افزود: قوای سه گانه تمام اهتمام خود را در این راه گذاشته اند.

«حسام الدین آشنا» در حساب توییتری خود نوشت: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت کشور مدیریت مدبرانه مواجهه با این بیماری‌است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری یادآورشد: تا آن‌جا که من می‌دانم هر سه قوه تمام اهتمام، امکانات و تجهیزات خود را در این راه به خدمت گرفته‌اند.

آشنا افزود: مشکل این است که برخی معاونان صدا و سیما در جلسات اطلاع رسانی کرونا رسما اعلام کردند مسئولیتی نمی‌پذیرند.

در موارد حساس آتش به اختیار عمل نکنید

«حسام الدین آشنا » همچنین در پاسخ به محمد دلاوری مجری یکی از برنامه های صدا و سیما، در توییت دیگری نوشت: آنچه من می‌دانم؛ از ابتدا تا کنون مسئولیت تصمیمات ملی در مورد کرونا با رئیس جمهور بوده‌است. 

وی تصریح کرد: مشکل این است که دوستان شما خواستند اهتمام و اقتدار رئیس جمهور دیده نشود تا نکند پروژه ضعیف نشان‌دادن دولت منتخب در چشم ملت، موفق جلوه نکند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری به حساس بودن شرایط کنونی و شیوع بیماری کووید ١٩ اشاره کرد خطاب به دلاوری گفت: لطفا در این‌موارد حساس آتش به اختیار عمل نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز (چهارشنبه)  در جلسه هیات دولت تاکید کرد: به شایعات در این روزها نباید توجه کنیم، این شایعات گاهی در فضای مجازی است و گاهی اوقات به رسانه های داخلی نیز سرایت می‌کند؛ به روزنامه‌ها و گاهی اوقات نیز به صدا و سیما سرایت می کنن.

روحانی گفت: نمی دانم که چه طور شده است، گاهی باید دیوار حفاظتی در آنجا بگذارند و به آنها هم اصابت می‌کند به طوری که گوینده خبری که دل او برای رییس جمهور تنگ می‌شود و می‌گوید که دو روز است رییس جمهور را ندیده ام- البته این خوب است و من تشکر می‌کنم، لطف و محبت دارند؛ نه همه سرکار خود هستند و تلاش می کنند و این تلاش‌ها بدون استثنا انجام می شود.

رییس جمهوری در این جلسه تاکید کرد:  نگذارید شایعات روح مقاومت مردم را دچار مشکل کند، این‌کار را نکنید، از کرونا خطرناک‌تر ترس، وحشت و اضطراب است، با اینکه پزشکان می‌گویند این ویروس خیلی خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا،  فرانسه، استرالیا، تایلند،  مالزی،  کره جنوبی،  ژاپن،  کانادا، سوئد، اسپانیا گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.