ارومیه- ایرنا- مسوول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار عدد ماسک توسط خواهران بسیجی به صورت جهادی در پایگاه‌های استان دوخته و در میان عموم مردم با اولویت مناطق کم‌برخوردار به‌صورت رایگان توزیع شد.

صفیه محمودزاده روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دوخت ٣٠٠ عدد لباس گان (لباس یک‌سره) ویژه کادر درمانی در بیمارستان توسط خواهران بسیجی شهرستان میاندوآب به صورت جهادی انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: فراخوان خواهران خیّر در سطح استان جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای تهیه پارچه و لوازم اولیه وسایل بهداشتی موردنیاز نیز صادر و شناسایی خواهران بسیجی داوطلب جهت آموزش و به کارگیری در زمینه دوخت وسایل بهداشتی در صورت نیاز و ضرورت نیز انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

۱۹۳ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون هفت نفر فوت کرده‌اند؛ در صورتی که هفت نفر دیگر نیز به جمع این مبتلایان اضافه شود، استان در وضعیت قرمز قرار می گیرد.