تهران- ایرنا- فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به تلاش های سپاه پاسداران اظهار داشت: آموزش همگانی به مردم و بیماریابی بسیج محلات از اقدامات بسیار ارزشمند و موثر است و سپاه مخلصانه تمامی ظرفیت های خود را برای مهار کرونا بسیج کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،  علیرضا زالی در حاشیه نشست مشترک با سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با هدف تعیین استراتژی مهار ویروس کرونا گفت: آموزش همگانی به مردم، بیماریابی و مراقبت سلامت توسط نیروهای بسیج محلات اقدام ارزشمند سپاه برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

وی توضیح داد: تعداد زیادی از افراد داوطلب برای تولید و توزیع اقلام ضروری نظیر ماسک و مواد ضدعفونی اقدام کرده اند که با تلاش های سپاه این تولیدات در مدار منطقی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گفته زالی نقش مراکز مراقبت جامعه سلامت به صورت جدی تر در دستور کار است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: مراکز جامعه سلامت از امروز فعال تر از گذشته در زمینه بیماریابی و رصد مبتلایان خدمات ارائه خواهند داد.

وی اقدام سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ را در راستای ارسال محموله بسته های حمایتی به دانشگاه های علوم پزشکی و توزیع اقلام ضروری برای خانواده های کم برخوردار را شایسته تقدیر توصیف کرد.

توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ۲۳ منطقه تهران

همچنین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نیز در ادامه از آمادگی ارائه خدمات و پذیرش چهار استراحتگاه برای درمان بیماران خبر داد و گفت: تا فردا دو نقاهتگاه دیگر نیز آماده ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

سردار محمد رضا یزدی رفع آلودگی و گندزدایی محلات، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ۲۳ منطقه تهران را از دیگر اقدامات سپاه محمد رسول الله (ص) در تهران ذکر کرد.

وی با اشاره به این که برخی از مشاغل با شیوع و اپیدمی ویروس کرونا با مخاطراتی مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: سپاه از دیروز توزیع سبدهای معیشتی را برای تامین نیازهای ضرورتی برخی خانوارها را آغاز کرده است.

ارسال محموله ای شامل ۲۰ تن گوشت، ۲۰ تن مرغ، ۵۰ تن برنج و۲۰ هزار کنسرو به دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران از دیگر اقداماتی بود که فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به آن اشاره کرد.

سردار یزدی گفت: تامین مواد ضدعفونی کننده، شوینده و ماسک ضرورت دارد همچنین فعالیت های کارگاه های تولید ماسک در سراسر کشور افزیش چشمگیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمامی کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی برای ارائه خدمات بهتر به مردم از زمان تولید تا عرضه کد دار می شوند همچنین اهمیت پرهیز از تردد غیرضروری و لغو کلیه سفرها از سوی مردم حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، شب گذشته ۲۱ اسفند ماه اولین محموله حمایتی سپاه پاسدارن حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ، شامل گوشت، مرغ، برنج و کنسرو تن ماهی به ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا به کلان شهر تهران ارسال شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد و اسپانیا گسترش یافته و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.