تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

گرگان - ایرنا - لغو مرخصی کادر درمانی گلستان در نوروز، ارسال اقلام بهداشتی از طرف گوانگجو چین به گرگان و کاهش مصرف سوخت خودروها در استان از جمله اخبار کوتاه کرونا روز شنبه گلستان است.

استاندار گلستان گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بخش خصوصی و دولتی باید در ایام نوروز در محل کار حاضر باشند.

هادی حق‌شناس افزود: اگر ۹۹ درصد مردم گلستان مسائل بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند اما آن یک درصد اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهند زحمات کل افراد از بین خواهد رفت.

**

شهردار گرگان از اهدای ۳۰۰ هزار ماسک توسط شهردار گوانگجو کشور چین به مردم این شهر خبر داد و گفت: ارسال این کمک ها که به زودی وارد گرگان خواهد شد در راستای خواهرخواندگی ۲ شهر است.

عبدالرضا دادبود همچنین اظهار داشت: با همکاری ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی علاوه بر ضدعفونی معابر، ۳ هزار بسته بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین و کمتر توسعه‌یافته شهر توزیع شد.

**

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی منطقه گلستان با اشاره به کاهش تردد خودروها در جاده‌ها و شهرهای استان به علت شیوع ویروس کرونا گفت: میزان مصرف سوخت خودروها از اول تا ۲۳ اسفند ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافت.

**

سرمایه‌گذاران مجتمع تارادیس گرگان (آفتاب دو) با توجه به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار، اجاره اسفند ماه مستاجران و مالکان این مجتمع را به آنان بخشیدند.

**
محمد صلبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان با قبول کمبود مواد ضدعفونی کننده در استان گفت: ۱۰ مجوز موقت برای تولید مواد ضدعفونی کننده و گندزدا در استان صادر شد و میزان تولید از ۱۰ تن به ۳۰۰ تن در هفته افزایش یافت.

**

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: با هدف مقابله با ویروس زباله گردهای استان جمع آوری می شوند.

مسعود سلیمانی یادآور شد: زباله گردها و متکدیان، برخی اقلام را از درون سطل‌های زباله خارج می‌کنند که مجموع این اقدامات تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و جرم محسوب می‌شود.

تاکنون ۴۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.