پکن- ایرنا- یک دانشگاه چین بورسیه تحصیلی و مجوز اقامت چهار دانشجویی خارجی مقیم این کشور را به دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به ویروس کرونا لغو کرد.

به گزارش ایرنا دانشگاه نانجینگ چین روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد این دانشجویان که اهل کشورهای پاکستان، روسیه، اکوادور و برزیل هستند بدون توجه به هشدارها و پیام های دانشگاه که از آنان خواسته بود با توجه به شرایط چین در زمینه شیوع کرونا فعلا به این کشور برنگردند بورسیه هر چهار نفر را در سال ۲۰۲۰ میلادی قطع کرد.

این دانشجویان در رشته های مختلف و در مقطع فوق لیسانس دانشگاه NUAA نانجینگ واقع در جنوب چین، مشغول به تحصیل بودند و دانشگاه از آنها خواسته بود در کشورهای خود بمانند و تا اطلاع ثانویه به دانشگاه برنگردند اما این دانشجویان در چند روز گذشته و با بهتر شدن وضعیت چین از نظر شیوع ابتلا به کرونا، به چین بازگشته بودند.

دانشگاه اعلام کرده است ممکن است مجازات این دانشجویان را هم حتی افزایش دهد و پلیس نیز با آنها برخورد کند.

پکن به شدت در حال کنترل شیوع کرونا است و نگران شیوع مجدد این بیماری از طریق افراد وارداتی به چین است.

در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷ تن بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که ۶ نفر آنها در استان هوبی کانون اصلی شیوع ویروس کرونا بوده است.

افزون بر ۵۰۰ هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در چین مشغول تحصیل هستند کره جنوبی، تایلند، پاکستان، هند و آمریکا بیشترین دانشجویان خارجی را در چین دارند.

حدود دو هزار دانشجوی ایرانی نیز در چین تحصیل می کنند.

ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۱۰ کشور و منطقه را در جهان درگیری کرده است.