اسلام‌آباد - ایرنا - افزایش نگرانی‌ها درپی خطر شیوع گسترده ویروس کرونا در پاکستان و ناخرسندی برخی از رهبران سیاسی از آنچه که آنان اقدامات ناکافی دولت برای مقابله با کرونا عنوان می‌کنند، باعث شد تا کمیته امنیت ملی پاکستان تشکیل جلسه دهد.

کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست نخست وزیر این کشور که معمولا برای بررسی وضعیت امنیتی‌ کشور و هماهنگی درخصوص سیاست‌های دفاعی، نظامی و تقویت همکاری میان رهبران دولت سیاسی و ارتش تشکیل جلسه می‌داد، اینبار برای بررسی اوضاع حاکم در پاکستان پس از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، این جلسه امروز (جمعه) به ریاست "عمران خان" نخست وزیر برگزار می‌شود و وزیران امور خارجه، کشور، دفاع، بهداشت، اطلاع رسانی و فرماندهان نیروهای مسلح، مشاور امنیت ملی و رییس کل سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان از شرکت‌کنندگان آن خواهند بود.

سروزیران ایالات پاکستان از جمله بلوچستان و سِند، جایی که بیماران کرونایی شناسایی شده و در تحت مراقب قرار دارند، نیز در این جلسه شرکت خواهند کرد.

گفته می‌شود یکی از مباحث اصلی که قرار است رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان آن را مورد بررسی و یا بر اجرای آن توافق کنند، اعلام وضعیت اضطراری بهداشت به صورت کوتاه‌مدت در سراسر کشور است.

کمیته امنیت ملی پاکستان همچنین قرار است پیمان صلح اخیر میان آمریکا و طالبان را نیز مورد بررسی قرار دهد.

مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند: شما مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۰ نفر رسیده و همچنین یک پاکستانی نیز درپی سرایت به این ویروس در شهر "میلان" ایتالیا جان خود را از دست داده است.