بغداد - ایرنا -  «موید اللامی» رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق تأکید کرد که نقض حق حاکمیت ملی کشور بیانگر بی توجهی و گستاخی دائمی آمریکا و همچنین نشان دهنده ضعف دولت مرکزی در انجام مسوولیت حفاظت از زمین و آسمان کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی نینا، اللامی گفت که نقض حاکمیت عراق، بمباران پایگاه ها و اردوگاه های الحشد الشعبی و شهید و مجروح شدن فرزندان عراق ، بی پروایی دائمی آمریکا و همچنین ضعف کشور ما را بیان می کند. 
وی ادامه داد که این بر خلاف مسئولیت حفاظت از سرزمین و  و آسمان عراق و از همه مهمتر محافظت از مردم و متوقف کردن هر گونه تعرض علیه کشور است که باید دولت عهده دار انجام آنها باشد.
نیروهای آمریکایی بامداد امروز جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کردند. 
در این حمله ها، پایگاه های الحشد الشعبی، یگان های اضطراری و لشکر نوزدهم ارتش در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه را هدف قرار دادند.

ین اقدام که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق منجر شد با محکومیت مقامات عراقی روبرو شد. برهم صالح رییس جمهوری عراق این اقدام را نقض حاکمیت ملی کشورش ارزیابی کرد و وزارت امور خارجه عراق هم سفرای انگلیس و آمریکا در بغداد را احضار کرد.